کد خبر: 1133288
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
وزیر خارجه روسیه به یونان درباره «اقدامات ضد روسی» هشدار داد و گفت که دخالت آمریکا بر روابط دوجانبه تاثیر گذاشته است.
روسیه روز دوشنبه به یونان درباره «اقدامات ضد روس» هشدار داد و گفت که دخالت آمریکا بر روابط دوجانبه تاثیر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، با اشاره به اینکه روسیه و یونان در گذشته باهم دوست بودند، گفت:«رهبری یونان یا مجبور است یا با میل خود به خواسته‌های آمریکا تن داده است.»

لاوروف اظهار داشت، سرعت یونان در پیوستن به اردوگاه تحریم‌های ضد روسیه  جیب بود. یونان، حمله روسیه را به اوکراین محکوم کرده و به تحریم‌های غرب علیه روسیه پیوسته است.

روسیه اخیرا یونان را در فهرست کشورهای «غیر دوست» گنجاند. بحران اوکراین و عملیات نظامی روسیه در این کشور، موجب رویارویی کم سابقه مسکو با کشورهای اروپایی حامی غرب شده است و در ماههای گذشته  اخراج دیپلمات‌های روسی از کشورهای اروپایی اخراج شدند.

 

تدارکات نظامی آمریکا در یونان و در بندر «آلکساندروپولیس» نیز خشم روسیه  را برانگیخته و اینک این بندر نقشی مرکزی در افزایش حضور نظامی ایالات متحده در اروپای شرقی ایفا می‌کند. چندی قبل  وزیر امور خارجه یونان به قانونگذاران این کشور گفت که  آتن خواهان حضور نظامی آمریکا در یونان  به ویژه در شمال این کشور است زیرا این در خدمت منافع ملی است. 

«نیکوس دندیاس» وزیر امور خارجه یونان در پارلمان یونان درباره توافقنامه همکاری دفاعی متقابل ) بین یونان و ایالات متحده، گفت که تمدید این قرارداد از یک دوره یک ساله به پنج سال به ابتکار آتن مورد توافق قرار گرفت.

یک مقام نظامی  ایالات متحده  که در این  بندر حضور دارد، گفت: «کاری که ما انجام دادیم تبدیل این بندر به یک مرکز عملیات نظامی پویاست. قبلا چنین کاری در اینجا انجام نشده بود»

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار