کد خبر: 1132951
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴
سوئد اعلام کرد که اتحادیه اروپا موافقت کرده که در چارچوب صندوق صلح اروپا، ۵۰۰ میلیون یورو به اوکراین برای خرید تسلیحات کمک شود.

سوئد روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا موافقت کرده است که در چارچوب صندوق صلح اروپا، ۵۰۰ میلیون یوروی دیگر به اوکراین برخی خرید تسلیحات کمک شود.

اروپا در حالی تلاش می‌کند که تسلیحات بیشتری به اوکراین ارسال کند که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) گفت ارسال تانک توسط کشور‌های اروپایی به اوکراین، فقط باعث افزایش رنج مردم این کشور می‌شود.

از سوی دیگر رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز دوشنبه گفت که این کشور به صد‌ها تانک از متحدان غربی برای ضد حمله علیه نیرو‌های روسیه جهت بازپس گیری اراضی خود نیاز دارد.

«آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت: «ما به تانک نیاز داریم، نه ۱۰ تا ۲۰، بلکه صد‌ها تانک. هدف ما بازپس گیری مرز‌های سال ۱۹۹۱ و مجازات دشمن است.»

خبرگزاری «رویترز» نیز در گزارشی از شکست ایالات متحده و همپیمانان این کشور در نشست «رامشتاین» آلمان برای اعمال فشار به برلین به منظور ارسال تانک «لئوپارد» به اوکراین برای نبرد با روسیه خبر داد.

پیشتر برلین اعلام کرده بود در صورت اجماع در نشست رامشتاین، به متحدان خود اجازه می‌دهد که از زرادخانه‌های خود به اوکراین تانک لئوپارد ارسال کنند، اما توافقی در این خصوص در نشست رامشتاین حاصل نشد.

طرفداران ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین امید داشتند اقدامات اخیر کشور‌های غربی همچون تصمیم انگلیس برای ارسال ۱۴ تانک رزمی، زمینه را برای اقدام مشابه آلمان برای ارسال چنین تانک‌هایی به اوکراین فراهم کند.

روسیه بار‌ها اعلام کرده است که ارسال سلاح از سوی غرب و متحدان آن به اوکراین پیامد‌های منفی در برخواهد داشت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار