کد خبر: 1132652
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
دستور تشدید برخورد با متهمان جعل عنوان و انتساب به مسئولان
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه «بعضاً مشاهده می‌شود که بعضی افراد با جعل عنوان مسئولان نظام و قوه قضائیه بر سر مردم کلاه می‌گذارند و از مردم اخاذی و آن‌ها را تهدید می‌کنند یا آنکه خود را به مسئولان منتسب می‌کنند» تأکید کرد: مسئولان ذی‌ربط از کنار این قبیل مسائل ساده نگذرند. 
به گزارش میزان حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پایان نشستی در قوه قضائیه خطاب به مسئولان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و سایر مسئولان ذی‌ربط اظهار داشت: بعضاً مشاهده می‌شود که بعضی افراد با جعل عنوان مسئولان نظام و قوه قضائیه بر سر مردم کلاه می‌گذارند و از مردم اخاذی و آن‌ها را تهدید می‌کنند یا آنکه خود را به مسئولان منتسب می‌کنند؛ به هر حال، کلیه مقامات قضایی ذی‌ربط به این موارد توجه داشته باشند و این قبیل موارد را صرفاً یک کلاهبرداری عادی تلقی نکنند و توجه داشته باشند که ضرر این موارد و خسارات معنوی آن بسیار زیاد است. 
رئیس دستگاه قضا افزود: بعضاً یک فرد خود را به مسئولان نظام یا قوه قضائیه در رده‌های مختلف منتسب کرده و سر مردم کلاه می‌گذارد یا آن‌ها را تهدید می‌کند؛ تا خبر مربوط به این کلاهبرداری واصل شود و پیگیری‌های مقتضی به عمل آید و مراحل اثبات و دستگیری ناظر بر آن طی شود، زمان قابل توجهی صرف خواهد شد؛ در همین زمان ممکن است عده‌ای از مردم به مسئولان بدبین شده یا پول خود را از دست بدهند لذا مسئولان ذی‌ربط از کنار این قبیل مسائل ساده نگذرند و در خصوص آن‌ها پیگیری‌های مجدانه را به عمل آورند. 
 
سرلشکر صفوی:
قدرت هژمون امریکا شکست خورده است
قدرت هژمون امریکا و آرزوی تنها ابرقدرت جهانی شدن امریکا با شکست مواجه شده و جهان به سمت ساختار دوبخشی شرقی-غربی و چند‌قطبی شدن قدرت در حال حرکت است و به نظر می‌رسد که جهان آرام آرام به سمت یک نظم جدید در حرکت باشد. 
به گزارش ایسنا، سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم رونمایی از بیست و دومین کتاب خود با عنوان «ژئوپلیتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» گفت:ساختار قدرت جهانی در دوره گذار ژئوپلیتیکی قرار دارد. 
وی با بیان اینکه دین اسلام تا سال۲۰۵۰ دین اول جهان از نظر جمعیت خواهد بود، گفت: قدرت هژمون امریکا شکست خورده و قدرت‌های جدیدی در حال شکل‌گیری است. وی در تشریح علت نگارش این کتاب و طرح این سؤال که چرا ما باید مصرف‌کننده تولیدات غربی‌ها باشیم، گفت: من از این مسئله در طول دوران تحصیلم از سال ۱۳۵۰ رنج کشیده‌ام که چرا اندیشمندان و اساتید دانشگاه‌های ایران نباید هیچ نظریه و تولید علمی داشته باشند، ما همواره در مبانی نظری، مصرف‌کننده نظرات غربی‌ها بوده‌ایم درحالی که با تولید علم می‌توانیم هم کشور و ملت خودمان را به پیشرفت، رفاه و آبادانی برسانیم و هم جایگاه کشورمان را در معادلات منطقه‌ای و جهانی ارتقا دهیم. 
صفوی افزود: ما به‌عنوان مسلمان‌ها و ایرانی‌ها باید تولید‌کننده علم و ادبیات باشیم و به غربی‌ها بفهمانیم که جایگاه ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی ایران در منطقه و جهان کجاست. 
این استاد جغرافیای سیاسی با بیان اینکه به نظر تعداد زیادی از اندیشمندان جغرافیای سیاسی، روابط بین الملل و علوم سیاسی، جهان در حال تغییر و تحول دیگری است، تأکید کرد: ساختار قدرت در دوره یک گذار ژئوپلیتیکی قرار دارد. وی افزود: به طور قطع قدرت هژمون امریکا و آرزوی تنها ابرقدرت جهانی شدن امریکا با شکست مواجه شده و جهان به سمت ساختار دوبخشی شرقی-غربی و چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است و به نظر می‌رسد که جهان آرام آرام به سمت یک نظم جدید در حرکت باشد. صفوی افزود: در این کتاب به صورت علمی استدلال شده که بروز و ظهور قدرت جهان اسلام در کنار سایر قطب‌های قدرت در آسیا، اروپا و امریکای جنوبی، هندسه نظم جدید جهانی را تشکیل خواهد داد. 
 
وزیر آموزش و پرورش:
اسناد لانه جاسوسی به کتاب‌های درسی می‌آید
وزیر آموزش و پرورش در مورد مطالبه رهبر انقلاب درباره گنجاندن اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی، گفت: بخشی از این کار توسط همکاران بنده در کتاب‌های سال آینده انجام شد. 
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با فارس، در مورد عمل کردن وزارت آموزش و پرورش به مطالبه رهبری مبنی بر گنجاندن اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی، گفت: پویشی هم در همین راستا در برنامه «شاد» راه افتاد که عنوان آن History است، و در آن سرگذشت استعمار گفته شده است و از آن استقبال خوبی هم به عمل آمده است.
 وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سؤال که این مطالب در کتاب‌های کدام یک از مقاطع تحصیلی است، تشریح کرد: در کتاب‌های درسی از مقطع ابتدایی تا پایان دوره متوسطه اسناد لانه جاسوسی تدوین شده است، ولی باید در نظر داشت که این مطالب با توجه به تناسب ظرفیت دانش‌آموزان است. 
رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دانش‌آموزان در تاریخ ۱۱ /۰۸/۱۴۰۱ با انتقاد از وارد نکردن اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی فرمودند: «حادثه سوم، هجوم دانشجویان به سفارت امریکا است و پیدا کردن اسنادی در آنجا که این اسناد، توطئه‌های امریکا علیه ملّت ایران را نشان می‌داد؛ هفتاد هشتاد جلد شده. شما‌ها که وقت نمی‌کنید بخوانید این کتاب‌ها را، [امّا]من یک وقتی به آموزش و پرورش گفتم مضامین این کتاب‌ها را در کتاب‌های درسی بیاورید، متأسفانه نکردند. این [اسناد]نشان می‌دهد که امریکایی‌ها در این مدّتی که در ایران حضور داشتند ــ یعنی مثلاً از حدود سال ۲۸ و ۲۹ ــ چه کار‌هایی در ایران کردند، چه توطئه‌هایی و چه خیانت‌هایی انجام دادند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار