کد خبر: 1132071
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی برگزار شد که شکست دوباره استقلال مقابل سپاهان، آبی‌ها را بار دیگر اسیر حاشیه کرد، اما پرسپولیس با برتری مقابل ذوب‌آهن دیگر تیم اصفهانی ضمن کسب دهمین برد، حاشیه امنیت خود را در صدر جدول بیشتر کرد.
شیوا نوروزی

دیروز سرخ‌ها در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب‌آهن مهدی تارتار بودند. میهمان اصفهانی کار خود را خیلی خوب شروع کرد و می‌توانست در همان دقایق ابتدایی به گل برسد که تیر دروازه مانع از آن شد. ذوب‌آهن در نیمه اول پا‌به‌پای پرسپولیس بازی کرد، اما در نیمه دوم عقب کشید و میدان را به سرخپوشان داد تا آن‌ها در دقیقه ۶۹ توسط کاپیتان عالیشاه به گل دست پیدا کنند و مزد برتری خود را بگیرند.
پرسپولیس با کسب این پیروزی ۳۵ امتیازی شد و اختلاف خود با تیم‌های بالای جدول را بیشتر کرد. البته گل‌گهر هم امروز این فرصت را دارد تا با برتری مقابل تراکتور در تبریز هم به صدر جدول نزدیک شود و هم جایگاه دوم خود را از سپاهان پس بگیرد.

آبی‌ها از کورس قهرمانی فاصله گرفته‌اند. شروع هفته شانزدهم لیگ برتر اصلاً برای استقلال خوش‌یمن نبود و این تیم باز هم نتیجه را به سپاهان مدعی واگذار کرد. هواداران استقلال خیال می‌کردند سرمربی پرتغالی برای گرفتن انتقام باخت بازی رفت برنامه ویژه‌ای دارد، اما در واقعیت ساپینتو باز هم مغلوب مواریس شد تا همه بدانند زور او به هموطنش نمی‌رسد.
جدال سپاهان – استقلال در نقش‌جهان برگزار شد و این‌بار هم پیروزی از آن طلایی‌پوشان بود. اگرچه برتری ۲ بر یک اصفهانی‌ها با جنجال و حرف‌و‌حدیث‌هایی همراه شد، ولی مهم سه امتیازی است که به حساب سپاهان واریز شده و این تیم به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس، یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود. در نیمه نخست هیچ توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا اینکه نورافکن برای سپاهان و مطهری برای استقلال گلزنی کردند. آبی‌ها خیال می‌کردند با یک امتیاز به تهران بازمی‌گردند، اما خطای سیاوش یزدانی روی شهریار مغانلو و تصمیم بحث‌برانگیز اکرمی، داور مسابقه مبنی بر اعلام پنالتی به سود میزبان، ورق را به نفع سپاهان برگرداند. رامین رضاییان در دقیقه ۹۵ گل پیروزی‌بخش را زد و اینگونه سه امتیاز حیاتی از آن طلایی‌پوشان نصف‌جهان شد.
همین صحنه مشکوک و تصمیم داور بود که خشم ریکاردو ساپینتو را به همراه داشت. سرمربی پرتغالی استقلال برای دومین‌بار در طول فصل مغلوب مواریس شد، آن هم درحالی‌که مدعی است شاگردانش مستحق پیروزی بودند! ساپینتو در نشست خبری بعد از بازی تمام تقصیرات را به گردن داور مسابقه انداخت: «داور در موقعیت پنالتی نمی‌توانست تماس بازیکنان را ببیند. ما مستحق مساوی هم نبودیم و باید بازی را می‌بردیم، اما باختیم. این فوتبال است و این داوران هستند که تصمیم‌گیرنده بازی‌ها هستند. داور تأثیرگذار بود و باید این مسائل شفاف‌سازی شوند. این مسائل طبیعی نیست. رفتار با محبی هم طبیعی نبود. یک پنالتی شفاف داشتیم، اما به جای آن در دقیقه ۹۰ جریمه شدیم. نیاز به یک دید «سوپرمنی» بود. ما اگر ۱۰ بار در تلویزیون نگاه کنیم، می‌بینیم تماس وجود دارد، اما به آن شدت نیست. داور در آن صحنه نمی‌توانست به خوبی موقعیت را ببیند. تشخیص دقیق صحنه برخورد پنالتی به دید خیلی خوب نیاز داشت. او یک کیلومتر از صحنه فاصله داشت! اگر پنالتی ما گرفته می‌شد.»
استقلال با این شکست، ۲۷ امتیازی شد و در رده چهارم جدول باقی ماند. عملکرد آبی‌ها در بازی‌های اخیر بسیار ضعیف بوده و این تیم عملاً از کورس قهرمانی خارج شده است. با اینکه سرمربی مدعی است تیمش هنوز شانس قهرمانی دارد، اما باید به ساپینتو یاد‌آوری کرد استقلال از سه بازی آخر خود و ۹ امتیاز ممکن فقط یک امتیاز گرفته است!

سپاهان موقعیت بسیار خوبی دارد و منتظر لغزش پرسپولیس است. طلایی‌پوشان با ۳۰‌امتیاز امید زیادی به هفته‌های آتی دارند. این تیم، استقلال را در دو بازی متوالی شکست داده است. البته آبی‌ها با زدن یک گل نوار کلین‌شیت‌های پیام نیازمند را پاره کردند؛ دروازه‌بان سپاهان در شش بازی متوالی گلی دریافت نکرده بود.
جالب اینکه ژوزه مورایس برخلاف هموطنش معتقد بود پنالتی سپاهان به درستی اعلام شد. سرمربی سپاهان با اشاره به روند خوب تیمش گفت: «این بازی نسبت به بازی رفت، سطح بالاتری داشت. توانستیم بازی را مدیریت کنیم. از این بابت خوشحال هستم که می‌توانم بازیکنان را بسنجم و بازیکنان می‌توانند از شانس‌های خود استفاده کنند. داور نیستم، اما این صحنه خطا بود. اگر جای داور بودم باید این صحنه را پنالتی اعلام می‌کردم. شاید برخی نتایج برای ما قابل قبول نباشد و به خاطر این مسئله، شاید مربی حریف نظر دیگری داشته باشد. باید به تصمیم داور احترام گذاشت. من و داور انسان هستیم و ممکن است اشتباه کنیم. نمی‌توانم بگویم که تصمیم داور اشتباه بود، چون خطا خیلی شفاف بود.»

در سایر بازی‌های انجام شده این هفته؛ مس کرمان ۲ بر صفر نفت مسجدسلیمان را شکست داد، ملوان با یک گل از سد پیکان گذشت و مس رفسنجان و نساجی مازندران هم با تساوی یک - یک به کار خود پایان دادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار