کد خبر: 1129526
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
معاون اقتصادی استاندار اردبیل:
معاون اقتصادی استاندار اردبیل گفت: خروج دام زنده از مرزهای استان اردبیل کنترل می‌شود که به همین منظور باید چارچوب قانونی برای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه مبنای کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، یاسر عبداللهی در مراسم راه‌اندازی واحد سورتینگ کشتارگاه صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی برای توسعه صنایع تبدیلی بخش دام در استان اردبیل در نظر گرفته شده است که انتظار می‌رود امکان صادرات محصولات متنوع در استان فراهم شود.

وی گفت: با راه‌اندازی بخش‌های مختلف درصددیم تا شرایط امکانات صادرات محصولات متنوع در این بخش را فراهم کرده و با توجه به اینکه ظرفیت خوبی در توسعه صنایع تبدیلی بخش دام در استان وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: تولید بیش از 4 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و 3 میلیون و 800 هزار راس دام سبک و سنگین در استان ظرفیت مهمی برای استان برای تقویت مسیر توسعه صادرات محصولات باارزش افزوده است که به همین منظور 2 هزار و 500 میلیارد تومان به بخش کشاورزی تخصیص یافته و درصددیم با فراهم‌سازی بسترها و زمینه توسعه در ابعاد مختلف شاهد توسعه اشتغال در زمینه تامین امنیت غذایی باشیم.

عبداللهی عابد خاطرنشان کرد: راه‌اندازی واحد سورتینگ روده در مجتمع گوشت با هدف بالا بردن ارزش افزوده محصولات تولیدی در این حوزه نیازمند فراهم‌سازی شرایط لازم برای بسته‌بندی و برندسازی این محصول است تا شرایط و امکان لازم برای صادرات آن به کشورهای هدف نیز فراهم شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تقاضای صادرات و ارزش افزوده بالا در بسته‌بندی جدید که با اختصاص 40 میلیارد تومان برای تکمیل تجهیزات این مجتمع هزینه شده درصدد هستیم تا ظرفیت این مجموعه را تا 250 راس در نظر گرفته‌ایم و با توجه به اینکه این مجموعه با 30 درصد ظرفیت فعال می‌کند به دنبال ایجاد امکان ارائه خدمات و عرضه محصولات پروتئینی در قالب بسته‌بندی استاندارد به شهرهای مختلف هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر