کد خبر: 1129522
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه سال‌جاری برای ۵ هزار و ۴۳۰ نفر از مددجویان و سایر نیازمندان اشتغال پایدار ایجاد شده است و پس از فراگیری آموزش‌های لازم شغلی وارد بازار کار شدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۴۳۰ نفر از مددجویان در سال‌جاری پس از شرکت در دوره‌های آموزشی و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه، شغل مورد نظر خود را ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار به رفع مشکلات گسترده خانوار تحت حمایت کمک می‌کند، افزود: کار و فعالیت، موجب شکوفایی استعدادهای نهفته مددجویان شده و تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی آنها دارد.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در ۹ ماهه سال‌جاری پرداخت شده است، بیان کرد: تلاش داریم با یاری بانک‌های عامل بتوانیم صددرصد منابع بانکی را به منظور خوداتکایی خانوار تحت حمایت جذب کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ضمن قدردانی از اقدامات موثر بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان، گفت: تلاش داریم با همکاری مضاعف بانک‌های عامل بتوانیم برای تعداد بیشتری از مددجویان تحت حمایت فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه بانک‌های عامل به عنوان «یاوران اشتغال» همواره در کنار کمیته امداد به توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر کمک می‌کنند، افزود: هرچقدر سطح همکاری‌ها توسعه یابد به همان میزان شاهد رفع فقر و محرومیت خواهیم بود.

حسین‌نژاد با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی به ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از مددجویان اردبیلی، بیان کرد: آموزش‌های لازم شغلی زیر نظر اساتید مجرب به  مددجویان ارائه می‌شود تا در مسیر اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی با مشکلات کمتری روبه‌رو باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به کاریابی برای ۲۳۰ نفر از مددجویان اشاره کرد و افزود: این افراد نسبت به تخصصی که دارند در واحد های تولیدی، کارخانجات، شرکت‌های خصوصی و فروشگاه‌های بزرگ مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به دنبال پایدارسازی فرصت‌های شغلی و کسب درآمد مناسب برای اقشار آسیب‌پذیر است، اظهار کرد: تا زمانی که خانوار تحت حمایت به استقلال اقتصادی دست یابند، از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر