کد خبر: 1126245
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
معاون عمرانی استاندار لرستان:
دالوند، اشتغال را مشکل اصلی لرستان خواند و گفت: رونق تولید و فعال شدن صنایع تعطیل و نیمه تعطیل سبب رونق اشتغال می شود.

به گزارش جوان از لرستان، احمدرضا دالوند، امروز(7دی)، در آیین تودیع و معارفه فرماندار بروجرد که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: بروجرد قطب تولید و صنعت لرستان است.

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به تعطیل بودن یا نیمه تعطیل بودن بسیاری از صنایع بروجرد افزود: این صنایع با پیگیری های صورت گرفته در دولت سیزدهم به چرخه تولید باز می گردند.

وی بیکاری را مشکل اساسی استان لرستان خواند و گفت: رونق تولید و بازگرداندن صنایع به چرخه تولید مشکل اشتغال استان را حل خواهد کرد.

دالوند بر ضرورت کار جهادی و تلاش شبانه روزی برای جبران گذشته، عنوان کرد: بیش از ۲ هزار پروژه در این استان وجود دارد که ۹۷۶ مورد آن در سال‌های قبل شروع شده و عملیات احداث آنها به کندی پیش می رفت.

وی یادآور شد: در دهه ۹۰ عملیات اجرایی راه آهن شروع شده که ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، که اکنون قرارداد راه آهن استان اصلاح شده و با اعتبار ارزی ۱.۲ میلیارد دلاری و ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی عملیات احداث راه آهن شروع شده است.

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به اینکه استان لرستان در اقدام ملی مسکن جزو ۱۲ استان اول کشور است، گفت: شهرستان بروجرد در تامین زمین در رتبه اول کشور قرار دارد و محدودیتی برای اختصاص زمین در بروجرد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ورزشگاه بروجرد وارد مرحله جدید شده و با تخصیص اعتبارات ویژه نیز به بهره برداری خواهد رسید، عنوان کرد: تا ۲ سال آینده چند پروژه بیمارستانی با یک هزار تخت به مجموعه بهداشت و درمان استان اضافه می شود که چهار تا پنج هزار شغل ایجاد خواهد شد.

برچسب ها: صنایع ، اشتغال ، لرستان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار