کد خبر: 1125218
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
اوایل که اسنپ و تپسی شروع به کار کرده بودند و تاکسی‌های خطی ادامه کارشان را در خطر دیدند، تمام تلاششان را کردند تا تاکسی‌های اینترنتی را به تعطیلی بکشانند. حالا همین مسئله برای تاکسی‌های فرودگاهی تکرار شده و وقتی توان رقابت با تاکسی‌های اینترنتی نداشتند، تلاش کردند تا رقیبشان را از صحنه حذف کنند و البته موفق هم شدند.
محیا حسینی

سرویس جامعه جوان آنلاین: اوایل که اسنپ و تپسی شروع به کار کرده بودند، تاکسی‌های خطی و گردشی، ادامه کارشان را در خطر دیدند به همین دلیل تمام تلاششان را کردند تا تاکسی‌های اینترنتی را به تعطیلی بکشانند. حالا همین مسئله برای تاکسی‌های فرودگاهی تکرار شده و وقتی توان رقابت با تاکسی‌های اینترنتی را نداشتند، تلاش کردند تا رقیبشان را از صحنه حذف کنند و البته موفق هم شدند.
سعید چلندری، سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از دستور دادستانی برای ممنوعیت ورود تاکسی‌های اینترنتی به شعاع ۸۰۰ متری این فرودگاه خبر داد و گفت: «در بازدید معاون دادستانی از فرودگاه امام (ره) مشکلات رانندگان تاکسی فرودگاه امام مورد بررسی قرار گرفت. ‌نظر رانندگان و همچنین شهر فرودگاهی امام (ره) این بود مکانی برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی تپسی و اسنپ مشخص شود تا مانع فعالیت رانندگان تاکسی فرودگاه نشوند که ساعت‌ها در نوبت برای انجام یک سرویس هستند و با آن موافقت شد.» او همچنین با اشاره به این‌که نرم‌افزار جدیدی برای تاکسی فرودگاه امام(ره) توسط یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی طراحی شده است، افزود: «فرودگاه امام، اولین فرودگاه کشور است که به چنین نرم‌افزاری مجهز می‌شود؛ این نرم‌افزار از اپ تپسی و اسنپ کارایی بیشتری خواهد داشت.» چلندری اظهار داشت: «مسافران در زمان ورود به سالن فرودگاه امام (ره) می‌توانند این نرم‌افزار کاربردی را روی تلفن‌های همراه خود نصب کرده و از خدمات آن استفاده کنند.»

پیش از این اکثر مسافران فرودگاهی از تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کردند چرا که قیمت اعلامی از سوی تاکسی‌های فرودگاهی گران‌تر از قیمتی بود که اپلیکیشن‌های تاکسی‌های اینترنتی تعیین می‌کردند. حالا با دور شدن یک کیلومتری تپسی و اسنپ از فرودگاه، مسافران باید از تاکسی‌های فرودگاهی با هر نرخی که اعلام می‌شود استفاده کنند، چرا که مسافران برای استفاده از تپسی و اسنپ باید مسیر حدوداً یک کیلومتری را با چمدان‌های سنگین پیاده بروند و چنین کاری عملاً حذف تاکسی‌های اینترنتی از چرخه مسافربری را رقم می‌زند.
حال باید منتظر ماند و دید که آیا این تصمیم جدید، به گران ماندن یا حتی گرانتر شدن کرایه‌های تاکسی در فرودگاه و متضرر شدن مسافران تمام می‌شود یا اینکه «اپ جدید تاکسی‌های فرودگاهی» قیمت‌ سفر را منصفانه تعیین خواهد کرد؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار