کد خبر: 1121112
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
به دنبال تصمیم گروه ۷، استرالیا و اتحادیه اروپا در تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه، سه گزینه احتمالی در راستای مقابله با این اقدام غرب پیش روی مسکو قرار گرفته است.
خبرگزاری اسپوتنیک امروز چهارشنبه به نقل از یک روزنامه روسی گزارش داد که مسکو سه گزینه احتمالی را برای پاسخ به تعیین سقف قیمت نفت روسیه از سوی گروه ۷، استرالیا و اتحادیه اروپا در نظر دارد.

این روزنامه روسی که اسپوتنیک به نام آن اشاره نکرده، به نقل از منابع نزدیک به دولت نوشته است که اولین سناریو ممنوعیت کامل فروش نفت خام روسیه به کشورهایی است که از سقف قیمت حمایت کردند، حتی در صورتی که آنها نفت روسیه را از طریق واسطه یا زنجیره‌ای از واسطه‌ها خریداری کنند.

به گفته این منابع آگاه، دومین گزینه پیش روی روسیه ممنوعیت صادرات نفت ذیل قراردادهایی است که شامل بندهای سقف قیمت هستند؛ بدون توجه به اینکه کدام کشور دریافت کننده سوخت خواهد بود.

بر اساس سومین احتمال، ممکن است معیاری برای قیمت شاخص تعیین شود. این قیمت، حداکثر تخفیف نفت اورال روسیه را با توجه به قیمت نفت خام برنت تعیین می‌کند و توافق احتمالی در صورت افزایش تخفیف، تایید نخواهد شد.

منابه این خبر بدون ارائه جزئیات مدعی شدند که گزینه‌های جایگزین دیگر یا ترکیبی از آنها نیز روی میز است.

به تازگی غرب، سقف قیمت برای خرید نفت روسیه در هر بشکه را ۶۰ دلار اعلام کرد و این طرح از روز دوشنبه به اجرا درآمد.

کاخ کرملین امروز چهارشنبه به شکل رسمی اتخاذ گزینه‌هایی از جانب مسکو برای تقابل با این سیاست غرب را تایید کرد اما به جزئیات آن اشاره‌ای نکرد. دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه در حال ارزیابی گزینه‌های مختلف در مورد نحوه پاسخگویی به سقف قیمت نفت روسیه است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار