کد خبر: 1119483
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی را با دولت مطرح کردیم جمله دقیق رئیس‌جمهور این بود که مدتی صبر کنید؛ بنابراین با این موضوع مخالفتی نشده است.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درباره ادامه بررسی‌ها حول موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی، گفت: اخیراً در جلسه کمیسیون عمران که نماینده مرکز پژوهش‌ها نیز حضور داشت در این باره صحبت شد. مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش مفصلی درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی تهیه کرده و در آن اعلام کرده که این موضوع از نظر فنی و تخصصی مورد تأیید این مرکز است.

وی ادامه داد: یک نسخه از این گزارش در اختیار رئیس جمهور و یک نسخه دیگر در اختیار کمیسیون عمران قرار گرفته است.

شاکری تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس پیش از این‌ها موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی را عنوان کرده بود و این موضوعی نیست که مربوط به زمان فعلی مربوط باشد یا یا در پی بحث تفکیک وزارت صمت به میان آمده باشد؛ بلکه از مدت‌ها پیش اعلام کرده بودیم که کمیسیون عمران مجلس از نظر فنی نظر بر تفکیک این وزارتخانه دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی به دولت مستقر یا عملکرد وزیری که بر سر کار است مربوط نمی‌شود، بیان کرد: علت اصلی این تفکیک عملکرد‌ها نیست؛ علت آن است که کشور، دولت و مردم، هیچکدام در ۱۱ سال اخیر که این ادغام اجرایی شده است استفاده یا بهره‌ای از این تصمیم نبرده‌اند و این رویکرد هیچ آورده‌ای برای ما نداشته است.

شاکری درباره برخی نگرانی‌ها درباره تفکیک وزارت‌خانه‌ها، اظهار کرد: من با تفکیک وزارت صمت نیز موافق بودم، اما نکته مهم درباره موضوع تفکیک آن است که اگر تفکیک به نفع مردم باشد، حتی در صورتی که هزینه‌ای تحمیل کند، باید انجام شود و باید هزینه آن را تقبل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ادغام حوزه راه‌سازی و مسکن منجر به بهبودی نشده است، عنوان کرد: ۱۱ سال از این تصمیم می‌گذرد، اما نه شرایط مسکن بهتر شده و نه شرایط راه‌سازی بهبود یافته است؛ کما اینکه در برخی موارد این دو حوزه با مشکلات بیشتری هم مواجه شده‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بررسی آمار‌ها و نتایج نشان می‌دهد تصمیم به ادغام این دو حوزه اثر و نتیجه‌ای نداشته است. همچنین لازم به ذکر است مرکز پژوهش‌های مجلس زمانی که قرار بود این دو بخش ادغام شوند با این تصمیم مخالفت کرده بود.

شاکری در پاسخ به این سوال که چه زمانی تصمیم نهایی درباره تفکیک وزارت‌خانه‌ها اتخاذ خواهد شد؟، بیان کرد: باید یک بار با دولت درباره تفکیک‌ها، تعیین تکلیف کنیم و بیش از این اجازه اتلاف زمان ندهیم. کمیسیون عمران به دنبال آن است که جلسه‌ای با وزیران و رئیس‌جمهور داشته باشد تا در این زمینه گفتگو‌ها را نهایی و دولت را برای ارائه لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی اقناع کند.

وی درباره اینکه تفکیک در قالب طرح به مجلس خواهد رفت یا لایحه، تصریح کرد: در وهله اول بهتر است دولت لایحه ارائه کند، اما اگر ارائه طرح به تسریع روند کمک کند، مجلس طرح تفکیک را تدوین خواهد کرد؛ اما در هر صورت با توجه به اینکه مرکز پژوهش‌ها نیز موافقت کرده، موضوع تفکیک هنوز پابرجا است و بررسی‌ها درباره آن ادامه دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که دولت با تفکیک وزارت‌خانه‌ها موافق است یا مخالف؟ اظهار کرد: دولت تاکنون مخالفتی نکرده است؛ زمانی که موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی با دولت در میان گذاشتیم جمله دقیق رئیس‌جمهور این بود که «مدتی صبر کنید» بنابراین این موضوع از سوی دولت رد نشده یا مخالفتی با آن صورت نگرفته است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار