کد خبر: 1119296
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
داود عطایی
چهار ساعت مانده به بازی؛ استرس دارم نه برای نبرد فوتبالی، بیشتر نگران مشخص شدن ترکیب تیم هستم. دوست دارم کی‌روش همانند بازی با ولز ترکیبی هجومی انتخاب کند. ابزار لازم برای یک فوتبال سراسر حمله و البته با برنامه را داریم. همیشه حق با سرمربی است. جوانمرد پرتغالی استاد جنگ روانی و بازی‌خوانی است. او حتما دست گرگ بر هالتر را خوانده، اگر سرمربی آمریکا ترکیبی هجومی به میدان بفرستد، نفوذ از کناره‌ها و البته خطر آفرینی در ضد حمله در دستور کار است. اگر هم سرمربی حریف ریسک نکند و محتاط ارنج بچیند، بی تردید تهاجم یکپارچه روی دروازه حریف با تمرکز بر اصول دفاعی با اتکا به دو هافبک دفاعی قلدر وفیزیکی ما در دستور کار خواهد بود.

سه ساعت ونیم مانده به بازی؛ به اپل واچ کی روش فکر می‌کنم امیدوارم ساعت یک بامداد دوباره از فرط هیجان هشدار ویژه بدهد، آنقدر خوشحال و شاد باشد که آزمون دست دور گردن استاد بیندازد و شریک افتخار و احساس غرور یک ملت شود. او به واقع یک جوانمرد فوتبالی است، چه کسی فکر می‌کرد در وقایع حاشیه‌ای اخیر در مواجهه با طعنه‌های نیش دار یورگن گلینزمن و حاشیه سازی‌های خبرنگاران مواجب بگیر با سوالات خنده دار سیاسی با تمرکز و روحیه عالی از حیثیت ورزش وفوتبال ایران جانانه وتمام قد دفاع کند؛ جاییکه در داخل کشور امثال یحیی، وریا، دایی و برومند مشغول فعالیت ضد حیثیت تیم ملی وملی پوشان وپرچم کشور بودند.
بازگردندان امید به اردوی ایران فقط از عهده او بر می‌آمد وچه خوب یک تنه جواب همه بدخواهان و دشمنان ملت را در برابر سوالات جهت دار و مغرضانه سیاسی خبرنگاران انگلیسی وآمریکایی و سایرین داد. مرد پرتغالی شایسته تقدیر بسیار ویژه در صورت صعود مقتدرانه و مستحق تجلیل در هرصورت به خاطر رفتار کاملا حرفه‌ای ومسولیت پذیری فوق العاده است. سران فدراسیون باید در هرصورت روی گزینه تمدید قراردادش تا پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ فکر کنند. کارلوس ثابت کرد مرد میدان‌های بزرگ و حساس است وبا شناخت عالی از فوتبال ایران و شاگردانش می‌تواند تیم ملی را پس از سال‌ها به فینال جام ملت‌های آسیا برساند. متاسفانه جریان رسانه‌ای ضد انقلاب با همکاری منافقین ومعاندین به شدت به کی روش حمله کرده وشخصیت شناخته شده اش را تخریب کردند، اما او هوشمندانه و با تمام وجود خود را وقف شادی وسربلندی ملت ایران کرد. او شایسته تمجید و تشکر ویژه است و امیدوارم آنگونه که باید از او قدردانی شود.
سه ساعت مانده به بازی؛ خاطره جدال سخت ونفسگیر ایران وآمریکا در جام ۹۸ مثل روز روشن جلوی چشمانم رژه می‌رود، جواد زرینچه از راست نفوذ کرد وحمید استیلی ضربه سری استثنایی زد. تور دروازه لرزید، تن من هم لرزید بیشتر از یک متر پریدم. آنقدر فریاد زدم که صدایم گرفت. پی در پی به زمین مشت می‌کوبیدم وفقط جیغ می‌زدم.
امشب البته در سوی دیگر و بازی همزمان انگلیس و ساوت گیت ریسک نمی‌کنند. مردان ساوت گیت مدعی صعود به جمع چهار تیم نهایی اند؛ بنابراین با تمام قوا در برابر ولز صف آرایی می‌کنند. این به نفع تیم ملی ماست و فشارروحی و روانی را روی تیم کمتر می‌کند. اگر شجاع وهمدل باشیم نخستین شگفتی سازی تاریخ فوتبالمان رقم می‌خورد. یاران حاج صفی با هوشیاری وتمرکز باید تنها به عشق ۸۵ میلیون ایرانی با غیرت به میدان بیایند. به این فکر کنند که برای شادی و خرسندی مردم کوچه و بازار درخشانترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند. تصور فردای پیروزی خودش شیرین وجالب است. حس غرور، حس برتری در رشته‌ای که پیر و جوان دوستش دارند. شاید روایت پیروزی مدت‌ها نقل محافل مردم باشد و سربازان وطن در این روایت‌ها قهرمان ملت.
هنوز مردم کوچه و بازار استیلی را با تصویر گریان پس از گل به امریکا در جام فرانسه به یاد می‌آورند. ۲۴ سال از آن شب رویایی می‌گذرد، باید دید سیمرغ خوشبختی روی شانه‌های کدام یک از ملی پوشان می‌نشیند وخاطره ساز خانه‌های ایرانی می‌شود. طارمی، آزمون، قلی زاده، انصاری فرد، ترابی یا دوباره یکی از هافبک‌های دفاعی و مدافعان گلزن تیم ملی باید تا ساعت یک با مداد منتظر بمانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار