کد خبر: 1119267
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
معاون نخست وزیر روسیه:
معاون نخست وزیر روسیه گفت: مسکو و پکن در حال توسعه یک سیستم تسویه حساب هستند که می‌توانند بدون استفاده از سوئیفت تراکنش‌های فرامرزی را امکان‌پذیر کنند.

الکساندر نوواک، معاون نخست‌وزیر روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد: مسکو و پکن در حال توسعه یک سیستم تسویه حساب هستند که می‌تواند بدون استفاده از سوئیفت تراکنش‌های فرامرزی را امکان‌پذیر کند.

به نوشته این گزارش؛ دو کشور تلاش برای کنار گذاشتن دلار و یورو و استفاده از ارز‌های ملی برای تسویه حساب‌های تراکنش‌ها را سرعت داده‌اند.

وی توضیح داد: «در حال حاضر ما تسویه قرارداد‌های گازی را با ارز‌های ملی یعنی روبل و یوآن و بر اساس برابری ارزی تغییر داده‌ایم. تسویه پول عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی و همچنین ذغال سنگ نیز با ارز‌های ملی انجام خواهد شد.»

به گفته نوواک؛ این اقدام می‌تواند از بحران مالی جلوگیری و تبدیل روبل و یوآن به ذخایر ارزی جهان را تسهیل کند.

این مقام روسی تصریح کرد: «در همین راستا بانک مرکزی روسیه و بانک خلق چین در حال بررسی امکان باز کردن حساب بانکی برای شرکت‌های روسی در چین و همچنین بالعکس هستند که یک سیستم تسویه حساب بدون استفاده از سوئیفت ایجاد می‌کند.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پیشتر خواستار ایجاد بستر‌های مالی مستقل جدید برای تسویه حساب‌های بین‌المللی شده و تاکید کرده بود اقتصاد جهانی باید بازتر و بی‌طرف‌تر شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار