کد خبر: 1119076
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
بیش از پنج هزار اسیر فلسطینی از جمله ده‌ها نفر از کودکان بدون اعلام هیچ اتهامی در حبس احتیاطی رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

دکتر ایمن الرقب از رهبران جنبش فتح و استاد علوم سیاسی دانشگاه قدس در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی فتح اعلام کرد، از میان زندانیان احتیاطی فلسطینی که بدون اعلام هیچ اتهام یا ارتکاب جرمی در بازداشت رژیم صهیونیستی قرار دارند، شماری از کودکان خردسال،و دختران نوجوان به چشم می‌خورند که در معرض شدیدترین انواع شکنجه‌ها قرار گرفته و با وجود آن که به سن قانونی نرسیده و حتی کودک هستند صهیونیست‌ها با آنها به عنوان عاملان جنایات امنیتی برخورد می‌کنند.

الرقب در ادامه اظهارات خود تاکید کرد صهیونیست‌ها حقوق کودک فلسطینی را زیر پا گذاشتند و حملات وحشیانه‌ای علیه کودکان انجام داده و مجازات‌های سنگینی را علیه آنها اعمال می‌کنند.

براساس گزارش هیئت امور اسرای فلسطینی بیش از 50 هزار کودک فلسطینی از سال 1967 تا به امروز توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند که 160 نفر از آنها همچنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، این در حالی است که 49 کودک فلسطینی هم از ابتدای سال جاری میلادی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند تا شمار کودکان قربانی جنایات رژیم صهیونیستی از ابتدای انتفاضه مسجد الاقصی در سال 2000 تا به امروز از مرز 2 هزار 240 شهید بگذرد.

در همین راستا شامگاه دوشنبه خبر رسید، نظامیان صهیونیست عبدالرحمن احمد الزغل کوک فلسطینی را در شمال طولکرم بازداشت کردند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار