کد خبر: 1118506
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
خبرگزاری رسمی دولتی کره شمالی اعلام کرد شی جین پینگ رئیس جمهور چین، در نامه‌ای به رئیس کره شمالی، بر اهمیت روابط کشورش با پیونگ یانگ تاکید کرده است.

خبرگزاری رسمی دولتی کره شمالی اعلام کرد «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین، در نامه‌ای به «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی، بر اهمیت روابط کشورش با پیونگ یانگ تاکید کرده است.

بر این اساس، این نامه روز سه شنبه گذشته و در پاسخ به پیام تبریک ارسال شده در ماه گذشته توسط رئیس کره شمالی به رئیس جمهور چین به دلیل انتخاب مجدد وی به سمت ریاست حزب کمونیست چین، فرستاده شده است.

خبرگزاری کره شمالی به نقل از شی جین پینگ گفت: من به همراه دبیر کل حزب، بر اهمیت درک و پیشرفت مشترک در روابط بین چین و کره شمالی تاکید کردیم تا بتوانیم راه کار‌های سیاسی را در موضوعات مربوط به شبه جزیره کره و حفظ منافع مشترک دو کشور پیش ببریم.

رئیس جمهور چین در این نامه گفته است که جهان با تغییرات پیش بینی نشده روبروست و وی مایل است روابط دو جانبه کشورش با کره شمالی را تقویت کرده و سهم فعال و جدیدی را در تقویت صلح و ثبات در جهان با تغییر چشم انداز‌ها و دیدگاه‌ها ایجاد کند.

شی معتقد است پیام تبریک رئیس کره شمالی نشان دهنده آن است که حزب کمونیست، دبیرکل و کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی، نگاهی دوستانه نسبت به من و مردم چین دارند و اهمیت زیادی برای گسترش روابط پکن با پیونگ یانگ قائل هستند.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین، چندی قبل در بیستمین نشست سالانه حزب کمونیست، بار دیگر به عنوان رئیس حزب انتخاب شد و همین امر احتمال انتخاب مجدد وی به سمت ریاست جمهوری چین را افزایش می‌دهد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار