کد خبر: 1118270
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان در برابر تیم ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نوشت: بُرد ایران عزیز، کام همه ما را شیرین کرد. تبریک به ایران، تبریک به ملی‌پوشان با غیرت.

محمدمهدی اسماعیلی عصر جمعه (چهارم آذرماه) در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: در مسیر بازگشت از مشگین‌شهر به اردبیل با نگرانی و دعا و صلوات، پیگیر بازی دوم تیم ملی بودیم. بُرد ایران عزیز، آن هم در لحظات پایانی، کام همه ما را شیرین کرد. تبریک به ایران، تبریک به ملی‌پوشان با غیرت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در سفر یک روزه به شهرستان مشگین‌شهر با اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان دیدار و در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهر حضور پیدا کرد.

بیست و دومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذرماه امسال در قطر برگزار می‌شود. تیم ملی فوتبال کشورمان ۲۹ آبان ماه در نخستین مسابقه خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف انگلیس رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۲، شکست سنگینی را تجربه کرد. ۲ گل ایران را در این دیدار، مهدی طارمی مهاجم گلزن باشگاه پورتو پرتغال به ثمر رساند.

در دومین مسابقه، تیم ملی فوتبال کشورمان و ولز امروز (چهارم آذرماه) در ورزشگاه احمد بن علی در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از گروه B به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود ایران به پایان رسید. این نخستین پیروزی ایران برابر یک حریف اروپایی در جام جهانی بود. همچنین یوز‌های ایرانی موفق شدند برای سومین بار دورازه خود را بسته نگه دارند. روزبه چشمی و رامین رضاییان گل‌های ایران را در دقایق تلف شده وقت‌های اضافه به ثمر رساندند. این سومین برد ایران در ادوار جام جهانی بود.

ایران چهار سال پیش هم در جام جهانی توانست در وقت‌های اضافه مراکش را از پیش رو بردارد.

تیم ایران با پیروزی امروز خود برابر ولز خود را در آستانه صعود از گروه می‌بیند. ملی‌پوشان باید هشتم آذرماه و در سومین دیدار به مصاف آمریکا بروند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار