کد خبر: 1118096
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد استقبال کرد.
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، رابرت مالی طی ادعایی در صفحه توئیتر خود این قطعنامه سیاسی را «نشانگر عزم جامعه بین الملل برای توجه جدی به نقض حقوق بشر» خواند و مدعی شد: همانگونه که نماینده آمریکا در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل گفت مقامات ایرانی نمی‌توانند این سرکوب خشونت آمیز را به صورت ناشناس انجام دهند. جامعه بین الملل در حال نظاره است.

لازم به ذکر است که آمریکا و کشورهای اروپایی در ادامه حمایت از اغتشاشات در ایران، یک قطعنامه ضدایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل با عنوان آنچه «وضعیت حقوق‌بشر در ایران»! خوانده شده، تصویب کردند.

کشورهای چین، پاکستان، اریتره، ونزوئلا، کوبا و ارمنستان به این قطعنامه ضدایرانی رأی منفی دادند و این اقدام شورای‌حقوق‌بشر سازمان ملل را «سیاسی‌کاری» اعلام کردند.

کشورهای بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات و ازبکستان هم به قطعنامه رأی ممتنع دادند.

آرژانتین، بنین، چک، فنلاند، فرانسه، گابون، گامبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، لیبی، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزایر مارشال، مکزیک، مونته‌نگرو، نپال، هلند، پاراگوئه، لهستان، کره، سومالی، بریتانیا، اوکراین و آمریکا رأی مثبت دادند.

قطعنامه ضد ایرانی مذکور با تحریک آمریکا و غرب به تصویب رسید. علیرغم اینکه آمریکایی‌ها خود به عنوان بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان محسوب می‌شوند اما به دلیل اعمال نفوذ سیاسی، تاکنون در مجامع بین المللی محکوم نشده اند.

در همین حال، آمریکا و متحدانش در شرایطی داعیه دفاع از حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران را دارند، که بارها موارد فاحش نقض حقوق بشر توسط آنها مسکوت مانده است. قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی روزنامه واشنگتن پست به دست عوامل وابسته به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تنها یک نمونه از نقض آشکار حقوق بشر و سرکوب آزادی بیان توسط متحدان واشنگتن است که برغم تائید نقش مستقیم ولیعهد عربستان در این جنایت، با سکوت معنادار متحدان آمریکایی و غربی ریاض همراه شد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار