کد خبر: 1117947
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
پنتاگون:
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با بیان اینکه نگرانی‌های امنیتی مشروع ترکیه را درک می‌کنیم، اعلام کرد حملات ترکیه به شمال سوریه، بصورت مستقیم نظامیان آمریکایی مستقر در این مناطق را تهدید می‌کند.

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا چهارشنبه شب به وقت محلی با انتشار بیانیه ای ادعا کرد که پنتاگون عمیقا از افزایش تنش‌ها در شمال سوریه، عراق و ترکیه نگران است و این تشدید تنش ها، یشرفت‌های ائتلاف جهانی برای شکست داعش را تهدید می‌کند.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: حملات اخیر به سوریه، بصورت مستقیم امنیت نظامیان آمریکایی را که در حال همکاری با شرکای محلی برای شکست داعش و حفظ بازداشت بیش از ۱۰ هزار زندانی داعشی هستند تهدید می‌کند.

این مقام پنتاگون مدعی شد: علاوه بر این، اقدامات نظامی هماهنگ‌ نشده، حاکمیت عراق را نیز تهدید می‌کند.

وی تنش زدایی فوری با هدف حفظ امنیت و ایمنی خدمه نظامی در میدان را ضروری دانست و افزود: جان باختن غیرنظامیان در هر دو طرف ترکیه و سوریه که در نتیجه این اقدامات بود، محکوم می کنیم و تسلیت می‌گوییم.

این مقام پنتاگون ادعا کرد: ما همچنین از گزارشها درباره هدف قرار دادن عمدی زیرساختهای غیرنظامی نگران هستیم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: همزمان که خواستار کاهش تنش هستیم، نگرانی‌های امنیتی مشروع ترکیه را نیز درک می‌کنیم و به گفتگو با ترکیه و شرکای محلی برای ترتیب دادن آتش‌بس ادامه می‌دهیم.

پیش از این نیز، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از تشدید تنش ها در شمال سوریه ابراز نگرانی کرد و مدعی شد عملیات نظامی در شمال سوریه، ماموریت شکست گروه تروریستی داعش را با خطر مواجه می‌کند.

سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون سه شنبه شب به وقت محلی ادعا کرد که عملیات نظامی تمامی طرف‌ها در شمال سوریه، ماموریت شکست گروه داعش را با خطر مواجه می‌کند.

این مقام پنتاگون ادعا کرد: هرگونه تشدید تنش‌ در شمال سوریه ادامه ماموریت مبارزه با داعش را تهدید می‌کند و از تمامی طرف‌ها خواست تا تشدید تنش‌ها در شمال سوریه را کاهش دهند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از آغاز حملات زمینی ارتش کشورش در مناطق شمالی سوریه و عراق به زودی خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سایت شبکه روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان در این باره اظهار کرد: پاسخ به حمله کثیفی که مردم ما را در استانبول هدف قرار داد در قلب مراکز سازمان‌های تروریستی در شمال سوریه و عراق و در اعماق مناطقی داده شد که فکر می‌کردند امن است.

اردوغان بدون ذکر نام آمریکا به عنوان حامی اصلی گروه‌های مسلح کُرد در سوریه گفت: ما می دانیم که چه طرفی از تروریست‌ها حمایت می کند و به انها سلاح و پول می‌دهد.

وی تاکید کرد: در اسرع وقت با تانک‌های خود برای انهدام مقر تروریست‌ها وارد عمل می‌شویم و تانک‌ها و سربازان ما تروریست‌ها را در شمال سوریه و عراق ریشه کن خواهند کرد.

ترکیه و مناطق شمال سوریه طی چند روز اخیر شاهد حملات متقابل میان ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح کُرد مورد حمایت آمریکا بوده است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار