کد خبر: 1117500
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
آمریکا:
نماینده آمریکا در امور جنایات جنگی اعلام کرد که واشنگتن درحال بررسی اخبار و ادعاهایی مبنی بر اعدام سربازان روسی توسط نیروهای اوکراینی است.
این مقام آمریکایی روز سه شنبه در یک گفت و گوی تلفنی به خبرنگاران گفت که تمام طرفین درصورت سوء رفتار در مناقشه باید با پیامدهایش مواجه شوند.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه ویدئویی منتشر کرد که در آن سربازهای اوکراینی اسرای جنگی روسیه را اعدام می‌کردند.

نماینده آمریکا در امور جنایت های جنگی تاکید کرد که قوانین جنگ برای کشور مهاجم و کشور مدافع به صورت برابر کاربرد دارد و تمام طرف‌ها باید به قانون بین المللی پایبند باشند یا با عواقبی مواجه خواهند شد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز گذشته صحت تصاویر اعدام بیش از ۱۰ اسیر جنگی روسیه توسط نیروهای اوکراینی را تایید کرد و نوشت که به نظر می‌رسد این افراد به ضرب گلوله از فاصله نزدیک کشته شده‌اند.

این روزنامه آمریکایی گزارش داد وقایعی که در کلیپ‌ها نشان داده شده، اواسط نوامبر در روستایی در لوگانسک رخ داده است.

روسیه این تصاویر را دلیلی بر قتل عمد سربازانش توسط اوکراین خوانده است. سازمان ملل هم خواستار تحقیق درباره این ویدئوها شده و کی‌یف گفته تحقیقاتی انجام خواهد داد.

معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، روز شنبه گفت که مسکو نامه‌ای درباره حقایق جدید رفتار ظالمانه اوکراین با اسرای جنگی روسی بعنوان سند رسمی شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل به آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان ارسال کرده است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار