کد خبر: 1117335
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در نشستی با مدیران شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، اجرای تعهدات و تکالیف بر زمین مانده قانون هوای پاک را پیگیری کرد و در جریان ارائه اقدامات صورت گرفته قرار گرفت.

به گزارش خانه ملت، سمیه رفیعی در این نشست با اشاره به پیگیری‌های مستمر در دو سال گذشته برای اجرای تکالیف سازمان‌های مسئول در قانون هوای پاک، گفت: قانون هوای پاک سال ۹۶ تصویب شد، اما هنوز بسیاری از مواد آن اجرایی نشده است. در واقع موادی که باید به تسهیل تنفس مردم کمک کنند بیشتر در حد نوشته روی کاغذ باقی مانده‌اند.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف اجرایی در کشور از جمله وزارت کشور، وزارت نفت، وزارت نیرو، نیروی انتظامی، شهرداری، صدا و سیما که هر یک به تناسب وظایف خود، در این قانون مکلف شده اند اقداماتی را برای کنترل آلودگی هوا در کشور به نتیجه برسانند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه انجام تکالیف قانونی همه دستگاه‌های مصرح در قانون را با جزئیات پیگیری خواهیم کرد گفت: حرکت به سمت اجرای استاندارد‌های جهانی و ملی سوخت در پالایش و تولید فرآورده‌های نفتی یکی از مهمترین مطالباتی است که طی سال‌های گذشته از وزارت نفت پیگیری کرده ایم.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: با افزایش حجم ترافیک در مراکز شهر‌های بزرگ و مهمتر از آن اسقاط نشدن خوردو‌های فرسوده و آلاینده، میزان انتشار گاز‌های آلاینده در محیط افزایش یافته است که متاسفانه ساکنان این شهر‌ها را در کوتاه مدت و بلندمدت، گرفتار ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌کند.

در این نشست معاونان و مدیران شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی به ارائه گزارش اقدامات انجام شده پرداختند و تدوین استاندارد ملی سوخت‌های بنزین، نفت و گاز در حال حاضر و تلاش برای تدوین استاندارد سوخت نفت کوره، مهمترین خبر این نشست بود که در گزارش معاونان ارائه شد.

در این گزارش همچنین تاکید شد که شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی در راستای توسعه فعالیت‌های محیط زیستی، ارتقا کیفیت محصولات تولیدی را در دستور کار خود قرار داده و به سمت افزایش تولید بنزین یورو ۴ حرکت‌های خوبی انجام شده از جمله اینکه در حال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج فارس قادر است روزانه حدود ۳۵ میلیون تن بنزین با استاندارد یوور ۴، تولید و عرضه کند.

البته معاون اجرایی شرکت ملی پخش و پالایش با اشاره به پیشی گرفتن مصرف روزانه بنزین از میزان تولید روزانه آن گفت: متاسفانه مصرف روزانه بنزین یورو ۴ در کشور بیش از تولید کشور است و ناچاریم همچنان روزانه حداقل ۷۰ میلیون تن بنزین بدون استاندارد یوور ۴ تولید کنیم. کاهش گوگرد و آلاینده‌های گازوئیل به کمتر از ۷۰۰ ppm از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود. این در حالیست که در سال‌های گذشته گازوئیل ۷۰۰۰ ppm توزیع می‌شد و امید است که به زودی به استاندرد جهانی کمتر از ۵۰ pmm برسیم.

رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، در پایان ارائه این گزارش، با تاکید بر این که برخی اقدامات در حوزه سوخت پیش از این مغفول مانده بودند خواستار استمرار این روند جهت حفظ محیط زیست و سلامت مردم شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار