کد خبر: 1116522
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
آیت‌الله اعرافی:
خطیب نماز جمعه قم بیان کرد: روحانیت برآمده از مردم و خادم مردم و پایبند به عهد و میثاق الهی در خدمت به خدا و خلق خداست.

آیت‌الله علی‌رضا اعرافی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به راهپیمایی گسترده مردم در سیزدهم آبان ماه گفت: باید در مقابل این نسل جوان و مردم شریفی که علی رغم این جنگ ترکیبی پیچیده و در دوران سختی‌ها این چنین حماسه آفرینی کردند، تواضع و ادب نمود.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان کنگره شهدای استان قم، افزود: مقام معظم رهبری با پیام زیبا و جامع خویش مردم قم را مورد تفقد قراردادند. باید پیام و موج شهادت همیشه در جامعه ما زنده باشد و با شیوه‌های درست باید این پیام‌ها را به نسل‌های آینده منتقل کنیم، جلوه‌های ایثار و فداکاری برای تقویت ارزش‌های الهی، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه قم با تجلیل از شهدای امنیت اظهار کرد: شهدای امنیت در نهایت مظلومیت در مقابل گروهی لبریز از ددمنشی آغوش خود را در مقابل شهادت گشودند. بسیجیان و طلابی و آحاد مختلف مردم برای دفاع از عظمت کشور خود با این سختی‌ها مواجه شدند و جمعی نیز به شهادت رسیدند. امروز می‌بینیم که این افراد توسط جمعی داعش صفت به خاک و خون کشیده می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: امروزه در شرایط کم نظیری در تاریخ انقلاب به سرمی بریم. مفهوم جنگ ترکیبی یک حقیقت بلندی را بیان می‌کند. امروز وقتی است که جوانان و جامعه و ملت ما با چشم‌های تیزبین خود همه جوانب این جریان اخیری که از دشمن تغذیه می‌شوند را مشاهده می‌کنند.

وی گفت: همه ما باید بدانیم که در میان یک کارزار و میدان حساس و پیچیده قرار گرفتیم. امروز موقعیت ما کاملا ویژه است که اگر هوشمندی لازم نباشد مشروطه و نهضت نفت تکرار می‌شود و دشمنان ما نیز تمام عظمت این ملت را تاراج می‌کنند.

عضو شورای نگهبان گفت: امروز روحانیت مظلوم ما و مدارس ما مورد هجوم گروه‌های تروریستی قرار دارند. تاریخ هزارساله روحانیت یعنی حفاظت از ارزش‌های الهی و رکن رکین علم و اندیشه برای امت اسلام، روحانیت یعنی نگاه‎بان هویت و استقلال ایران در برهه ‎های حساس و سنگین. روحانیت برآمده از مردم و خادم مردم و پایبند به عهد و میثاق الهی در خدمت به خدا و خلق خداست. طلاب ما براین عهد و میثاق الهی استوار هستند. روحانیت بیش از هزار سال خادم مردم بوده‌اند. عبای ما فرش پیش پای مردم است و عمامه ما نماد اندیشه‌ورزی و عقلانیت و مبارزه برای خدا است. البته در این میان وظیفه تبیین و ترویج و تلاش مضاعف داریم، ولی دشمنان بدانند که پیوند ما با مردم آسمانی است و هرگز گسستنی نخواهد بود.

وی افزود: روحانیت بر چوبه دار رفته است و سختی‌ها را به جان خریده است، ولی در خدمت به مردم و دیانت و ارزش‌های الهی کوتاه نیامده‌ایم و این ملت بزرگ همبستگی و وحدت خود را دربرابر این حرکات کور طی خواهد کرد و مسیر رشد و پیشرفت را طی خواهد کرد.

خطیب جمعه قم در ادامه در بیان راهکار برون رفت از این حوادث اخیر عنوان کرد: وظیفه ما، هوشیاری، بصیرت، آگاهی و در نیامیختن مطالبه و اعتراض و حرف و نقد با حرکات اغتشاشی و حرکاتی است که از سوی دشمن هدایت می‌شود. ملت ما باید بیدار باشد، ملت ما باید در صحنه حاضر باشد و ازین تاریخ باید خود در مقابل همه مهاجمان اقتدار و امنیت کشورش بایستد.

عضو مجلس خبرگان خطاب به آحاد مردم ایران گفت: امروز در وسط کارزاری هستیم که اگر درست عمل نکنیم خسارات عظیم به بار می‌آید که سودی نخواهد داشت.

وی افزود: این حرکات برای آن است که امید را از مسئولان بگیرند و کار‌ها روی زمین بماند. مطالبات مردم باید همیشه مورد عنایت باشد. دولت و مسئولان در حال فعالیت هستند. مسئولان باید در میانه میدان فداکاری و خدمت باشند.

آیت‌الله اعرافی گفت: در این میان جهاد تبیین وظیفه همه خطبا، حوزه، دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی، رسانه‌ها، دستگاه‌های آموزش و پرورش و دانشگاه است. این جهاد باید در این موقع مضاعف باشد.

وی با ذکر این مطلب که باید به مطالبات مردم توجه کرد، یادآورشد: باید مشکلات را شناخت، ولی باید در مقابل تروریسم و حمله و کشتار و کشته‌سازی دستگاه‌های امنیتی و دستگاه قضایی ما با قاطعیت هرچه بیشتر اقدام کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار