کد خبر: 1115483
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
توسط انتشارات کتاب جمکران
ویراست جدید ترجمه جلد سیزدهم کتاب «بحارالانوار» اثر علامه مجلسی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «مهدی موعود» به قلم علامه مجلسی با ترجمه علی دوانی به‌تازگی با ویراست جدید و طرح جلدی از مسعود نجابتی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است. این اثر ترجمه جلد ۱۳ کتاب بحارالانوار از علامه مجلسی هست؛ که توسط مرحوم علی دوانی و به سفارش مرحوم آیت الله العظمی بروجردی ترجمه شد.

مرحوم محمدباقر مجلسی از محدثان و فقیهان مشهور شیعه در قرن یازدهم هجری بود. او در دوران صفویه به دلیل نقش بارز سیاسی و اجتماعی‌اش شهرت زیادی داشت و در دوران سلطنت شاه سلیمان صفوی به مقام «شیخ الاسلام» رسید و در دوران سلطان حسین صفوی صاحب نفوذ بود. وی و پدرش در شیعه شدن مردم ایران نقش بسزایی داشتند. مشهورترین کتاب او، مجموعه پرحجم حدیثی به نام «بحارالأنوار» است که نقش بارزی در احیای جایگاه حدیث در منظومه معرفت دینی داشت.

جلد سیزدهم این مجموعه مفصل‌ترین و جامع‌ترین کتاب فارسی مشتمل بر شناخت امام زمان (عج) است. این جلد از بحارالانوار با نام «مهدی موعود» حاوی گزارش تفصیلی با محتوای تاریخی شامل احادیثی از زندگانی حضرت مهدی (عج) است. در این اثر چنین موضوعاتی بیان شده است: مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را چگونه باید شناخت؟ آیا ذکری از او در قرآن کریم آمده است؟ خدا و پیامبر (صلی الله علیه و آله) و پیشوایان معصوم (علیهم السلام) درباره او چه گفته اند؟ نام‌های گوناگون او چه مفهومی دارند و چه سری در آن‌ها نهفته است؟ سیره اوصافش چیست؟ چه خصوصیاتی دارد؟ و...

در بخشی از این‌کتاب آمده است:

امام موسی کاظم علیه السلام:

صاحب‌الامر شخصاً از دیدگان شما غایب می‌گردد، ولی یادش از دل‌های مؤمنین نمی‌رود. او دوازدهمینِ ما ائمّه است. خداوند هر مشکلی را برایش آسان می‌کند و هر دشواری را به خاطرش سهل می‌گرداند، گنج‌ها و معادن زمین را برای وی آشکار می‌سازد، و هر دوری را برایش نزدیک می‌گرداند، و هر جبّار گردن‌کشی را به‌وسیلة او از میان برمی‌دارد. فرزند بانوی کنیزان است و ولادتش بر مردم پوشیده می‌ماند.

این‌کتاب با هزار و ۳۰۰ صفحه و قیمت ۴۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار