کد خبر: 1115462
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
وزیر دارایی انگلیس در نظر دارد تا برای کم کردن از کسری بودجه این کشور، مالیات‌ها را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهد.

به گزارش رویترز، جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس گفت که افزایش مالیات و کاهش هزینه‌ها را در این هفته مقرر خواهد کرد تا نشان دهد که انگلیس می‌تواند مالیه عمومی خود را اصلاح کند و اعتبار اقتصادی خود را پس از هرج و مرج بازار‌های مالی ناشی از اقدامات لیز تراس را بازگرداند.

اما وی در ادامه تصریح کرد، خانوار‌ها فقیرتر باید از درد و رنج در امان بمانند و کاهش خدمات عمومی نیز متعادل‌تر خواهد شد.

هانت پیش از اعلام برنامه بودجه گفت، نمی‌خواهد رکود مورد انتظار را تشدید کند، اما باید نشان دهد که می‌تواند کسری بودجه را کاهش دهد. کسری بودجه انگلیس پس از همه گیری کرونا و جنگ اوکراین افزایش یافته است.

هانت امروز به شبکه خبری «اسکای نیوز» گفت: «شما نمی‌خواهید کار‌هایی انجام دهید که رکود احتمالی را بدتر کند، اما از طرف دیگر، اگر کاری نکنید، اگر نشان ندهید که بدهی را کاهش می‌دهید... نرخ بهره بالاتر می‌رود و شما وارد رکودی می‌شوید که بدتر است.»

پس از نابسامانی بازار اوراق قرضه به علت مجموعه‌ای از کاهش‌های مالیاتی بدون پشتوانه بودجه در متمم بودجه لیز تراس در ماه سپتامبر، هان و ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس هشدار دادند که در بحبوحه فشار ناشی از افزایش تورم به ۱۰ درصد به خانوار‌های انگلیسی، تصمیمات سختی خواهند گرفت.

هانت افزود: «همه ما قرار است کمی بیشتر مالیات پرداخت کنیم؛ متاسفم... ما از همه می‌خواهیم فداکاری کنیم اما... باید متوجه باشیم، نمی‌توانیم چیز زیادی از افراد با کمترین درآمد بخواهیم.»

روزنامه ساندی تایمز در این رابطه نوشت، هانت در نظر دارد تا کسری ۵۵ میلیارد پوندی بودجه انگلیس را با کم کردن معافیت‌های مالیات بر درآمد، بیمه ملی، مالیات بر اثر و حقوق بازنشستگی برای دو سال دیگر جبران کند.

بسیاری از قانونگذاران در حزب متبوعش یعنی حزب محافظه کار، مخالف افزایش مالیات هستند و این افزایش‌های بزرگ می‌تواند سبب بروز تنش در این حزب شود.

هانت در پاسخ به پرسشی در مورد کاهش هزینه ها، گفت، یک اقتصاد قوی به خدمات عمومی خوب نیاز دارد و کاهش (هزینه ها) به شیوه‌ای متعادل انجام خواهد شد.

راشل ریوز، سخنگوی امور مالی کارگری معتقد است، ریاضت اقتصادی رویکرد درستی نیست.

این مقام انگلیسی در عین حال توضیح داد، پس از درگیری روسیه با اوکراین که به افزایش قیمت گاز منجر شد، دولت مجبور شد تا ده‌ها میلیارد پوند برای محافظت از خانوار‌ها در برابر بدترین موج نگرانی صرف کند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از خانوار‌ها بسیار مهم است، تاکید کرد، حمایت نامحدود، امکان پذیر نیست.

روزنامه ساندی مالیات تایمز نوشت، هانت احتمالا ۲۰ میلیارد پوند دیگر برای تمدید حمایت ۶ ماهه از خانوار‌ها متعهد خواهد شد که یک سوم هزینه ۶۰ میلیارد پوندی ناشی از افزایش هزینه هاست و این بدان معناست که هزینه قبوض انرژی افزایش خواهد یافت.

از طرفی، وزیر دارایی انگلیس در نظر دارد تا مالیات شرکت‌های نفت و گاز و تولیدکننده برق را نیز به میزان زیادی افزایش دهد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار