کد خبر: 1115460
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
رئیس سازمان توسعه تجارت در جلسه هماهنگی اقتصادی تجارت با آفریقا بر لزوم ایجاد اتاق‌های مشترک با کشور‌های آفریقایی جهت توسعه تجارت با این کشور‌ها تاکید کرد.

علیرضا پیمان پاک در جلسه هماهنگی اقتصادی با موضوع تجارت با آفریقا با تاکید بر لزوم نگاه کامل دستگاه‌ها به زنجیره صادرات اظهار داشت: در وزارت خارجه و سازمان توسعه تجارت نباید نگاه سازمانی به موانع داشته باشیم و بگوییم مشکل پیش آمده در فلان دستگاه به ما مرتبط نمی‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف را در کنار خود ببینیم و برای حل مشکلات تلاش کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت یکی از اقداماتی که موجب توسعه تجارت با آفریقا می‌شود را ایجاد اتاق‌های مشترک عنوان کرد و بیان داشت: در این زمینه لازم است تا وزارت خارجه در شناسایی افراد واجد شرایط به ما کمک کند.

وی راز تجارت پایدار به خصوص کشور‌های آفریقایی را ۲ سویه بودن این تجارت عنوان کرد و افزود: تجارت ۲ طرفه بلندمدت و قابل رشد خواهد بود.

در این جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت تجارت با آفریقا توسط قنادزاده، مدیرکل آفریقای سازمان توسعه تجارت، ارائه شد. در این گزارش مشکلات تجارت با کشور‌های آفریقایی به اطلاع مدیرکل آفریقای وزارت خارجه و روسای ادارات مرتبط با آفریقای این وزارتخانه رسید و در خصوص نحوه برطرف کردن این مشکلات طرفین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

قنادزاده همچنین در پیشنهاداتی جهت هم افزایی و تعامل سازمان توسعه تجارت و وزارت خارجه به عنوان ۲ دستگاه دیپلماسی اقتصادی و سیاسی گفت: اشتراک گذاری بانک‌های اطلاعاتی و تهیه گزارش‌های تحلیلی منظم، اطلاع‌رسانی به موقع حضور هیأت‌های خارجی در ایران و اعزام هیأت‌های ایرانی به خارج، دعوت متقابل برای حضور در جلسات اقتصادی مرتبط با آفریقا و همراهی مدیران و کارشناسان در سفر به آفریقا می‌تواند به هم افزایی و حذف موازی کاری و در نتیجه ارتقا بهره‌وری و راندمان کاری هر ۲ دستگاه در جهت رشد تجارت با آفریقا بی‌انجامد.

در ادامه این نشست مدیر‌کل آفریقای وزارت خارجه و روسای ادارات مرتبط با آفریقای این وزارتخانه نیز به ارائه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت تجاری- سیاسی کشور‌های آفریقایی پرداختند و پیشنهاداتی از جمله آشنایی با تجار ایرانی و ظرفیت‌های آنها، ۲ طرف کردن تجارت، حضور در مناقصات و پیگیری چرایی عملکرد ضعیت برخی شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی در گذشته در جهت بهبود وضعیت تجارت با آفریقا مطرح کردند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار