کد خبر: 1114527
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
الهیان با اشاره به اینکه الگوی پلیس ایران، پلیس آمریکا نیست که رفتاری وحشیانه و غیرانسانی داشته باشد، بیان کرد: تاکنون تابرخورد پلیس در برابر عوامل این آشوب‌ها انسانی بوده و پلیس و نیرو‌های امنیتی از اسلحه استفاده نکردند.

دکتر زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه در طول ۵۰ روز گذشته دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران هر آنچه در توان داشتند بر علیه ملت ایران استفاده کردند، اظهار داشت: بخشی از مداخلات دشمن به صورت خشن و رفتار‌های وحشیانه در کف خیابان علیه جان و مال مردم و مدافعان امنیت بود. مردم با دیدن این صحنه‌های دلخراش و پی بردن به پشت صحنه آن سریعاً راه خود را از سرکردگان این گروه‌های تروریستی جدا کردند.

وی با بیان اینکه مردم دیگر تحمل دیدن این صحنه‌های دلخراش را در کف خیابان‌های کشور ندارند، خاطرنشان کرد: در راهپیمایی عظیم ۱۳ آبان مردم بار دیگر پرشور در صحنه حضور یافتند تا جنایات آمریکا علیه ملت ایران بر جهانیان افشا شود. در این راهپیمایی مردم در سراسر کشور یکپارچه خواستار مقابله جدی قوه قضائیه با عاملان و آمران این حوادث و پایان مماشات با اعتشاشگران شدند. مردم در شرایط حاضر مطالبه برخورد قاطع‌تری را با عوامل حمله به جان و مالشان دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه الگوی پلیس ایران، پلیس آمریکا نیست که رفتاری وحشیانه و غیرانسانی داشته باشد، بیان کرد: تاکنون برخورد پلیس در برابر عوامل این آشوب‌ها انسانی بوده و پلیس و نیرو‌های امنیتی از اسلحه استفاده نکردند، درحالیکه با اسلحه جنگی به پلیس شلیک شد و هزاران نیروی بسیجی، سپاهی و انتظامی مجروح شدند چراکه نخواستند از سلاح استفاده کنند. این درحالی است که پلیس آمریکا در مقابل چشم میلیارد‌ها انسان زانوی خود را روی گردن یک سیاه پوست می‌گذارد تا او را خفه کند و هیچ نهاد حقوق بشری هم اعتراضی نمی‌کند!

الهیان درباره ادعای «آزادی ایران» از سوی رئیس جمهور آمریکا، گفت: بایدن اول حرف زدن خودش را یاد بگیرد بعد به فکر مردم ایران باشد. اظهارات نسنجیده به خصوص اظهارات اخیرش برای مردم ایران مضحکه است. بایدن بهتر است به فکر درمان بیماری خودش باشد تا آزادی ملت ایران، بیماری که احتمالا در اثر آن دچار آلزایمر شده و درک درستی از شرایط ایران ندارد.

وی با اشاره به موج سواری فرصت طلبانه رسانه‌های معاند بر اعتراضات، خاطرنشان کرد: این رسانه‌ها دم از حقوق زنان و ملت ایران می‌زنند، در حالی که کشور‌ها و رژیم‌هایی که این رسانه‌ها وابسته به آن هستند با تحریم غذایی و دارو، جان و مال تعداد زیادی از هموطنان را به خطر انداختند. چطور کسانی که در موضوع غذا و دارو به مردم ایران رحم ندارند اکنون دلسوز مردم شدند؟! البته ملت ایران این دوگانگی را متوجه می‌شوند. رسانه‌هایی از جمله منوتو، ایران اینترنشنال تمایل ندارند ملت ایران مستقل و مقتدر روی پای خود بایستند و به دنبال ایجاد ناامنی و آسیب رساندن به جان و مال مردم و تجزیه ایران هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان با تاکید بر اینکه باید اعتراضات از مسیر‌های قانونی پیگیری شود، بیان کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که اعتراض مسالمت آمیز توسط دشمنان به خشونت کشیده می‌شود و از آن برای ناامنی جامعه استفاده می‌شود. حضور در خیابان بدون مجوز و اطلاع قبلی باعث آشوب و بهره‌برداری دشمنان می‌شود. مشکلات و معضلات بهتر است از مسیر‌های قانونی پیگیری شود و دولت هم شرایطی را فراهم نماید تا مردم به راحتی انتقاد و اعتراض خود رابیان کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار