کد خبر: 1108104
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تاکنون جای صندوق املاک و مستغلات در سبد سرمایه‌گذاری سهامداران خالی بود که با توجه به موافقت سازمان بورس در تاسیس این صندوق می‌توان انتظار داشت با عرضه آن در فرابورس منتظر استقبال سرمایه‌گذاران از این صندوق باشیم.

«نیما میرزایی» به مجوز تاسیس املاک و مستغلات اشاره کرد و افزود: بحث سرمایه‌گذاری در املاک یکی از روش‌های جذاب سرمایه‌گذاری در دنیا بوده و در ایران با توجه به نگاه اجتماعی که در مورد ملک وجود دارد، این جذابیت دوچندان است.

وی استفاده از این ابزار را یک اتفاق بزرگ و مبارک دانست و تاکید کرد: چنین تصوری وجود دارد که با استفاده از این ابزار بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاران در این حوزه فعال می‌شوند؛ چراکه با خرید از این صندوق و تنوع بخشی در پرتفوی ضمن کاهش ریسک معاملات، قادر به دریافت بازدهی متعادل در شرایط مختلف خواهند بود.

میرزایی به مزایای استفاده از این صندوق اشاره کرد و افزود: خریداران می‌توانند با مبالغ بسیار کمتر خرید کنند که در واقعیت این موضوع پیش از این عملاً غیرممکن یا با دشواری زیادی همراه بود.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: علاوه بر آن بحث دریافت اجاره است که سرمایه‌گذاری در این صندوق را مولد می‌کند و متناسب با متراژی که خرید انجام شده،خریدار می‌تواند اجاره دریافت کند، این مزیت از جمله مسایلی است که می‌تواند سبب افزایش جذابیت این صندوق‌ها شود.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات  کشور، روش‌های سنتی در خصوص خرید و فروش املاک به‌روزتر و کاهش هزینه‌ها با مدیریت بهتری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ریسک‌هایی که در روش‌های سنتی در خصوص خرید و فروش‌ها سرمایه‌گذاران متحمل می‌شدند نسبت به نوع خریدی که داشتند مثل صحت سنجی املاک، هزینه، زمان زیاد و ... در این صندوق کاهش پیدا کرده و به صفر می‌رسد.

میرزایی در پایان بیان داشت: به نظر می‌رسد این اقدام یک تغییر پارادایم در زمینه معاملات املاک است، زیرا استفاده از این ابزار یک نقطه شروعی است که می‌تواند در سال‌های آینده گسترش پیدا کند و روش سنتی را با همه مخاطراتش به‌مرور تغییر دهد و مورد استقبال سرمایه‌گذاران هم قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، پس از صدور موافقت اصولی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات(REIT) توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، اولین صندوق با موضوع مذکور اواخر شهریور نزد اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.

نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور بر روی یک ملک اداری با متراژ مفید حدود ۹۰۰ مترمربع و عمر حدود ۱۴ سال در خیابان ملاصدرای تهران تاسیس شده است.

پیش‌بینی شده در صورت تکمیل مدارک، پذیره‌نویسی این صندوق در ماه جاری انجام شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار