کد خبر: 1107363
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
استاندار خراسان رضوی گفت: صنایع خودروسازی یکی از صنایع مادر و پیشران در این استان محسوب می‌شود که تکمیل زنجیره صنایع در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.
سیده سمیه ناصری

یعقوبعلی نظری در بازدید از مجموعه ایران خودرو خراسان، اظهار داشت: صنایع خودروسازی یکی از صنایع مادر و پیشران در این استان محسوب می‌شود که تکمیل زنجیره صنایع در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم که بتوانیم صنایع پیشران و مرتبط را در استان خراسان رضوی به زنجیره‌ای تبدیل کنیم تا منجر به افزایش اشتغال در سطح استان شود.

وی افزود: در حال حاضر مجموعه ایران خودرو توانسته است، پنج هزار اشتغال مستقیم ایجاد کند و این در حالی است که اشتغال غیرمستقیم آن چندین برابر بیشتر است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ایران خودرو خراسان رضوی دارای تاثیرگذار جدی در استان از نظر اشتغال‌زایی و فعال‌سازی بخش‌های جانبی همچون قطعه‌سازی را دارد لذا حمایت و پشتیبانی از صنایع موجود مورد تاکید ما است.

نظری گفت: در حال حاضر حدود 20 درصد قطعات این مجموعه در داخل استان تولید می‌شود که این موضوع، می‌تواند باعث گسترش سایر کارخانجات قطعه‌سازی استان شود، زیرا یکی از راهبردهای ما حفظ وضع موجود و در عین حال پیگیری برای جلوگیری از تعطیل شدن بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی است.

وی خاطرنشان کرد:باید با نگاه به آینده ظرفیت‌های تولیدی نیز به حداکثر خود برسد و بر همین اساس نیاز به گسترش واحدهای توسعه‌ای در صنایع هستیم.

مدیرعامل ایران خودرو خراسان نیز اظهار داشت: مجموعه خودروسازی سبب مهاجرت معکوس در بخش احمدآباد شهرستان مشهد شده است و بیشتر نیروهای این مجموعه از ساکنان این منطقه تامین شده‌اند.

بیژن زاهدی‌فرد افزود: در حال حاضر تولید 50 هزار دستگاه از تولیدات خانواده‌ "هایما" تا پایان سال جاری در دست ساخت قرار دارد و حال آن که این مجموعه در سال ظرفیت ساخت 150 هزار دستگاه انواع خودرو را دارد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 20 درصد محصولات هایما در حال حاضر داخل‌سازی شده است و در سال آینده به 40 درصد خواهد رسید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار