کد خبر: 1106569
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید: «منشأ تهدید و عملیات علیه کشورمان در هر نقطه‌ای را مورد هدف قرار می‌دهیم.» این جمله ترجمان این نکته است که برای تنبیه متجاوز مرزی نمی‌شناسیم. 
معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید: «منشأ تهدید و عملیات علیه کشورمان در هر نقطه‌ای را مورد هدف قرار می‌دهیم.» این جمله ترجمان این نکته است که برای تنبیه متجاوز مرزی نمی‌شناسیم. 
پیشتر فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح بار‌ها با ادبیاتی مشابه تأکید کرده بودند که هرگاه خطری متوجه جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور شود، نیرو‌های متجاوز و کشوری که تجاوز از خاک او علیه کشورمان صورت گرفته، مورد هدف قرار خواهد گرفت که حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ علیه عوامل موساد در اقلیم کردستان عراق- که به پایگاه فتنه انگیزی و جاسوسی علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده بود- انجام گرفت. اگرچه به گفته شاهدان عینی، دقت موشک‌های نقطه‌زن به حدی بود که خوشبختانه هیچ آسیبی به شهروندان اقلیم کردستان عراق در اربیل وارد نشد. 
دیروز اما، برای دومین بار مواضع ضد انقلاب و گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق با حملات توپخانه‌ای قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) در هم کوبیده شد. این اقدامات پس از آن صورت گرفته است که طی ۱۰ روز گذشته و به بهانه درگذشت خانم مهسا امینی، عوامل گروهک‌های تروریستی کومله و دموکرات، همسو با گروهک‌های سلطنت‌طلب و منافقین، علاوه بر تشویق و ترغیب به اغتشاش و آشوب در کشور، با نفوذ عوامل خود به درون مرز‌های کشور و همچنین گسیل تجهیزات نظامی، اعتراضات را به خشونت کشیده و باعث مرگ تعدادی از هم‌وطنان شدند. 
قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دور جدید حملات قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) علیه مواضع و مقر‌های گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم شمال عراق از صبح امروز (دیروز) آغاز شده است. در این عملیات‌ها از موشک‌های نقطه‌زن ۳۶۰ نیروی زمینی سپاه و همچنین پهپاد‌های انتحاری موجود در سازمان رزم این نیرو برای هدف قرار دادن مقر‌ها و اماکن تجمع تروریست‌ها استفاده شده است. 
 تداوم عملیات تا برچیده شدن مقر‌های تروریستی
نیروی زمینی سپاه در پی تلاش گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم شمال عراق برای ایجاد آشوب و ناامنی در کشور، از دوم مهرماه سال جاری سلسله عملیات‌هایی را علیه اماکن استقرار عناصر این گروهک‌ها آغاز کرد. بنابر اطلاعیه نیروی زمینی سپاه عملیات رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) این نیرو تا برچیده شدن مقر گروهک‌های تروریستی تداوم خواهد داشت. 
در اطلاعیه این نیرو آمده است: همان‌گونه که در اطلاعیه روز شنبه (مورخ ۲/۷/۱۴۰۱) به آگاهی رسانده شد، پس از هشدار‌های لازم به مقامات اقلیم شمال عراق از طریق مبادی مربوطه مبنی بر برچیدن بساط فعالیت‌های گروه‌های تروریستی ضد ایرانی وابسته به استکبار جهانی در منطقه خود و بی اعتنا‌یی نسبت به این خواسته مشروع و قانونی که با استمرار حضور گروهک‌های تروریستی و تعرض به مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و مورد حمله قرار دادن برخی پایگاه‌ها و پاسگاه‌های مرزی کشورمان و همچنین پشتیبانی از آشوب‌های اخیر همراه بوده است، رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات آتشباری و حملات توپخانه‌ای خود را به مقر‌ها و مراکز استقرار آن‌ها در بخش‌هایی از اقلیم آغاز کرد. در آن اطلاعیه ضمن تأکید بر دفاع مشروع آمده بود: عملیات رزمندگان اسلام در راستای تضمین امنیت پایدار مرزی و تنبیه تروریست‌های جنایتکار متجاوز و مسئولیت‌پذیر کردن مقامات اقلیم در قبال مقررات بین المللی و وظایف قانونی خود ادامه خواهد داشت. همچنین از مردم و ساکنان محلی عزیز اقلیم شمال عراق نیز درخواست شده بود از نزدیک شدن به مقر‌ها و مراکز مربوط به گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه خودداری کنند و از محل استقرار تروریست‌ها فاصله بگیرند. 
نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه روز چهار‌شنبه مورخ ۶/۷/۱۴۰۱ هم تأکید کرده بود: از آنجا که طی این مدت بقایای گروهک‌های ضد انقلاب تروریستی پس از تحمل تلفات در منطقه پراکنده و تهدید علیه امنیت و آرامش مردم عزیز کشورمان همچنان باقی است، مرحله جدید عملیات رزمندگان اسلام علیه مواضع، مقر‌ها و پادگان‌های گروهک‌های مذکور در عمق اقلیم شمال عراق با بهره‌گیری از یگان‌های موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه و آتش پرحجم و ترکیبی موشک‌های نقطه‌زن و پهپاد‌های تهاجمی و انهدامی آغاز و ضربات مهلکی به آنان وارد شده است که متعاقباً جزئیات عملیات و تلفات و خسارت‌های وارده به دشمنان ملت ایران اطلاع رسانی خواهد شد. در اطلاعیه نیروی زمینی سپاه آمده است: بار دیگر تأکید می‌گردد این عملیات تا دفع مؤثر تهدید و برچیده شدن مقر‌های گروهک‌های تروریستی و اقدام مقامات اقلیم به تعهدات و مسئولیت‌های خود، با قاطعیت ادامه خواهد داشت. 
 منشأ اقدامات ضد ایرانی را در هر نقطه‌ای می‌زنیم
روزگذشته هم معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی تولید و تولد قدرت را راهبرد پیش‌برنده و برنامه روزانه سپاه دانست و با اشاره به شکل‌گیری تهدید اطراف مرز‌های ایران تأکید کرد: منشأ تهدید و عملیات علیه کشورمان در هر نقطه‌ای مورد هدف قرار می‌دهیم. 
به گزارش سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان در خصوص اقدامات و عملیات‌های نیروی زمینی سپاه علیه مواضع و مقر‌های گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب و ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق از جمله مرکز جاسوسی و لانه توطئه چینی رژیم صهیونیستی در اربیل بیان داشت: تحت هیچ شرایطی پیرامون کشور، اجازه شکل‌گیری تهدید نمی‌دهیم و به همه اعلام کرده ایم ما دست دوستی و برادری به طرف همه همسایگان و عزیزانی که همزیستی مسالمت آمیز داریم دراز می‌کنیم و به دفعات گفتیم نه ما، هیچ کشوری پذیرای شکل‌گیری تهدید علیه خودش در جوار مرزهایش نخواهد بود. 
وی با اشاره به اقدامات و عملیات جدید روز‌های اخیر نیروی زمینی سپاه در این راستا، خاطرنشان کرد: گلوله‌باران مواضع ضدانقلاب و مقر‌های دشمن در آن سوی مرز‌های شمال غرب کشور و اقلیم شمال عراق در راستای همین رویکرد راهبردی ما محسوب می‌شود. ما به دوستان خودمان در منطقه اقلیم اعلام کرده‌ایم که سنگر گرفتن و ایجاد پایگاه به دست دشمنان انقلاب اسلامی در منطقه اقلیم قابل پذیرش نیست. مدتی است که ضدانقلاب از منطقه شمال غرب برای ایجاد اغتشاش و ناامنی و توسعه جو ناآرامی، به کشور تعرض و رخنه کرده‌اند و در برخی از اغتشاشات منطقه شمال غرب نیز این عناصر ضدانقلاب دستگیر شده‌اند، لذا مجبور به دفاع شدیم و واکنش نشان دادیم و منطقه پیرامونی نوار مرزی را گلوله باران کردیم. درحقیقت ما اجرای مأموریت و از منافع انقلاب اسلامی دفاع می‌کنیم و ضدانقلاب را هر جایی که سنگر ایجاد کند و منشأ عملیات علیه امنیت جمهوری اسلامی و ملت ایران شود و بخواهد حرکت‌های تروریستی را هدایت و رهبری کند مورد اصابت قرار خواهیم داد و مقر‌هایی هم که اخیراً مورد هدف واقع شدند، بیشترین نقش را در اغتشاشات چند روز گذشته داشتند. 
معاون عملیات سپاه با بیان اینکه ما اینگونه اقدامات را دفاع مشروع می‌دانیم و هشدار‌ها و برنامه‌های خود را هم به مقامات اقلیم اطلاع داده بودیم، ضمن تأکید بر اینکه برخورد ما با هرگونه تهدید و عملیات ضد امنیتی در مناطق مرزی کشور از جمله برنامه‌هایی که کانون آن رژیم صهیونیستی است، قاطعانه و محکم خواهد بود گفت: به صراحت اعلام کردیم در مقابله با رژیم صهیونیستی هیچ چیز را پوشیده نگاه نمی‌داریم، همه فعالیت‌های آن را در سرزمین‌های اشغالی و منطقه مدنظر داریم، بر پایگاه‌های جاسوسی، مرتبطان، سرپل‌های عملیاتی و تمام حرکات رژیم اشراف کامل داریم و هر زمانی که صلاح بدانیم باید ضربه بزنیم، اقدام می‌کنیم. 
 توصیه به ارمنستان و آذربایجان
سردار نیلفروشان با اشاره به رخداد‌ها و حوادث اخیر در مناطق مرزی ایران با جمهوری آذربایجان و ارمنستان و توطئه تغییر ژئوپولتیک منطقه تصریح کرد: ما معتقد به حسن همجواری با همه همسایگان هستیم، توصیه ما مذاکره و برادری برای حل مشکلات منطقه‌ای است. آن‌ها باید دقت کنند قربانی منافع غرب و برخی از کشور‌ها که نیاز به راه اندازی جنگ دارند نشوند، تغییرات ژئوپلتیکی معنا و مفهوم خود را ازدست داده به همین دلیل به هیچ عنوان اینگونه تغییرات پایدار نخواهد بود و مصلحت هیچ کشوری هم نیست. وی بهترین راه برای رسیدن به خواسته‌ها را دیپلماسی دانست و گفت: به عنوان یک کارشناس مسائل راهبردی آنچه را که رصد می‌کنم، این است که برخی از سرویس‌های جاسوسی کشور‌های بیگانه تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا فرصت دیپلماسی را از کشور‌های منطقه بگیرند، در خواست ما از کشور‌های منطقه این است مسائل خود را از حسن همجواری و همسایگی حل و فصل کنند. 
 
نمای نزدیک
 انهدام محل استقرار تروریست‌ها با ۷۳ موشک بالستیک 
 سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرکز هدایت عملیات ضد تروریست‌های ضدایرانی مستقر در اقلیم شمال عراق با اشاره به عملیات روزگذشته رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) گفت: در این عملیات که عمق اقلیم شمال عراق مورد اصابت قرار گرفت تاکنون ۷۳ فروند موشک بالستیک زمین به زمین و ده‌ها فروند پهپاد انهدامی به‌طور دقیق به مواضع و اهداف مورد نظر در محل استقرار و فعالیت تروریست‌ها اصابت و منجر به انهدام کامل آن‌ها شده است. وی افزود: در مرحله جدید عملیات این اهداف که در ۴۲ نقطه پراکنده و در مواردی از همدیگر ۴۰۰ کیلومتر فاصله داشته‌اند به طور قطعی متعلق به گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی بوده است. 
 فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان با اشاره به لزوم تصمیم‌گیری مقامات اقلیم شمال عراق برای جمع‌آوری بساط گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب و توطئه‌گر علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: عملیات رزمندگان اسلام تا خلع سلاح کامل گروهک‌های ضد انقلاب و تروریستی تجزیه‌طلب لانه کرده در اقلیم شمال عراق ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار