کد خبر: 1105793
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به سخنان رئیس‌جمهور در سازمان ملل
سخنرانی آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در مقر سازمان ملل در نیویورک و بالا بردن عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با تأکید بر پیگیری عاملان و قاتلان ترور او با استقبال بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود و کاربران نیز نام سردار سلیمانی را در شبکه‌های اجتماعی بالا آوردند.

سخنرانی آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در مقر سازمان ملل در نیویورک و بالا بردن عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با تأکید بر پیگیری عاملان و قاتلان ترور او با استقبال بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود و کاربران نیز نام سردار سلیمانی را در شبکه‌های اجتماعی بالا آوردند. همچنین کاربران متن سخنرانی آیت‌الله رئیسی را محل تحلیل قرار دادند؛ آن‌ها اذعان داشتند که متن سخنرانی جامع و کامل بود، برخی دیگر نیز معتقد بودند رئیس‌جمهور می‌توانست بیشتر بر پایبندی ایران به برجام و عهدشکنی امریکایی‌ها اشاره کند، هر چند مصادیقی از این در سخنان رئیس‌جمهور وجود داشت. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

محمد رستم‌پور:
نکات سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل: جملات کوتاه، استفاده از تصویر، سخنرانی روایی، سخن از موضع بالا، پاسخ به شبهات، مطالبه‌گری در حقوق بشر، استفاده از آمار، تکیه بر اختلافات درونی دشمن امریکا و اسرائیل، جهت‌دهی ذهن مخاطبین به مسئله امروز ایران یعنی توافق هسته‌ای، شماره‌بندی مواضع.
کبری آسوپار:
دیپلماسی انقلابی می‌تواند یک روز رد شکنجه پهلوی بر پای یک ملت را در صحن سازمان ملل نشان دهد و روزی دیگر عکس قهرمانی را که امریکا ترور کرده، در خاک امریکا بالا ببرد و خواستار محاکمه قاتلانش شود. حال دیپلماسی‌بلد‌ها و باسواد‌های رسانه تأثیر این دو قاب را در رساندن حرف حق بررسی کنند.
مهدی قاسم‌زاده:
یک سخنرانی تقریباً جامع و کامل در اولین حضور و سخنرانی در سازمان ملل؛ از یادآوری استاندارد‌های دوگانه غربی‌ها در موضوع حقوق بشر و تأکید بر اجرای عدالت و محاکمه تمام آمرین و مباشرین شهادت حاج قاسم گرفته تا یادآوری بدعهدی‌های قبلی و تعلل‌های فعلی امریکا در ماجرای برجام و تأکید بر مسیریابی و ادامه آن از سوی کشورمان، فارغ از نتیجه مذاکرات! #خدا قوت
احد میرزایی:
سخنان آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل جامع بود و مصادیق خوبی را دربرداشت، اما به نظرم می‌شد مصادیق فراوانی از پایبندی ایران به برجام و عهدشکنی امریکایی‌ها را اشاره کرد. برافراشتن عکس سردار سلیمانی نیز که گل کار بود...
علی نادری:
سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، یکی از پراستقبال‌ترین سخنرانی‌های این دوره به شمار می‌رود؛ سکوت حاکم بر جلسه قابل توجه بود و در این لحظه بود که رئیس‌جمهور با اشاره به جنایت امریکا علیه شهید سلیمانی، با بالا بردن عکس او خواستار محاکمه مسببین این ترور جنایت‌آمیز شد.
کمال لطفی:
بعد از آن همه عربده‌کشی و تهدید آقای رئیسی توسط آدمکش‌های منافق و خوانندگان کاباره‌ای، وی پس از سخنرانی در سازمان ملل، مسیر را تا هتل پیاده رفت، اما خب اثری از این لاف‌زنان در غربت نبود. اصل جنس‌ها جرئت مواجهه با این مَرد را ندارند، بعد عده‌ای برای براندازی به آنان دل‌خوش کرده‌اند!
محمد ایمانی:
دم شما گرم آقای رئیسی! انتقام از آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی جای خود محفوظ، اما بهتر از این نمی‌شد سیلی بر صورت رژیم مستکبر و ریاکاری نواخت که «فرمانده مبارزه با تروریسم در قلب خاورمیانه» را بزدلانه در فرودگاه بغداد ترور کرد. امریکا دوباره بی‌حیثیت شد و این ننگ، تا ابد بر پیشانی زمامداران کاخ سفید خواهد ماند. حق با سناتور امریکایی کریس مورفی بود که ۱۴دی‌ماه ۹۸ (پس از ترور سردار سلیمانی) گفت: «ژنرال سلیمانی به عنوان یک شهید، می‌تواند برای امریکا به مراتب خطرناک‌تر باشد. سؤالی که باید از خود بپرسیم این است که او زمانی که زنده بود، خطرناک‌تر بود یا الان که کشته شده است؟»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار