کد خبر: 1104003
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
پوتین:
رئیس‌جمهور روسیه ضمن بیان این که آمریکا پایه‌های نظم اقتصادی جهان را تضعیف کرده، گفت «تب تحریم‌ها» که به‌اصطلاح «غرب جمعی» برانگیخته، تهدیدی برای کل جهان است.
 

 ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در نشست عمومی مجمع اقتصادی شرق (EEF) ضمن بیان این که آمریکا پایه‌های نظم اقتصادی جهان را تضعیف کرده، گفت «کرونا با چالش‌های دیگر جایگزین شده که کل جهان را تهدید می‌کند، ما در مورد تب تحریم صحبت می‌کنیم».

پوتین درباره تاثیر معکوس تحریم‌های غرب اظهار داشت: «تحریم‌های ضد روسیه باعث تعطیلی کسب‌وکارها در اروپا می‌شود. آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا با بحران‌های اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند زیرا سران آن‌ها به نیازهای مردم خود بی‌توجهی می‌کنند».

وی سپس با بیان این که روسیه با تهاجم اقتصادی و فناوری غرب مقابله می‌کند، افزود: اعتماد به دلار آمریکا از بین رفته، حتی متحدان آمریکا هم در حال کاهش دارایی‌های خود به دلار هستند. برای پرداخت‌های گازی از روبل و یوان استفاده خواهد شد.

به گزارش شبکه «راشا تودی»، رئیس‌جمهور روسیه در ادامه تاکید کرد که کل نظام روابط بین‌المللی تغییر کرده و نظم جهانی با تغییر مقررات سعی در حفظ شدن دارد. او با بیان این که نقش آسیا-اقیانوسیه به شکلی قابل توجه افزایش یافته، گفت: اکثریت مطلق کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه سیاست مخرب تحریم‌ها را نمی‌پذیرند. اقتصادهای آسیایی سریع‌تر از کشورهای غربی در حال رشد است و این روند در آینده ادامه خواهد یافت. 

پوتین تصریح کرد «روسیه همواره از منافع ملی خود دفاع می‌کند، سیاست مستقلی را دنبال می‌کند و برای همین ویژگی‌های شرکای خود ارزش قائل است. منزوی کردن روسیه امکان‌پذیر نیست».

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: روسیه نقش خود را در صادرات غلات از اوکراین ایفا کرد، اما محموله‌ها به کشورهای اتحادیه اروپا رفت، نه کشورهای در حال توسعه.

او بار دیگر در خصوص عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت که مسکو آغازگر نبود و تصریح کرد: روسیه از ۲۴ فوریه (آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین) چیزی از دست نداده، اما دستاورد اصلی تقویت حاکمیت است. روسیه درگیری‌های مسلحانه را در اوکراین آغاز نکرد، اما در تلاش است تا پس از کودتای سال ۲۰۱۴ با حمایت آمریکا، به آن پایان دهد. فقط در تلاشیم تا به آن پایان دهیم و این وظیفه ماست که از مردم دونباس محافظت کنیم.

رئیس‌جمهور روسیه اخیراً هم در اظهاراتی گفت همه تلاش‌های این کشور برای حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین با شکست مواجه شد و تاکید کرد وظیفه روسیه است که به مردم دونباس کمک کند.

کشورهای غربی بویژه آمریکا و انگلیس از زمان آغاز بحران اوکراین، ضمن اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه، به کمک‌های نظامی، تسلیحاتی و مالی همه‌جانبه از اوکراین روی آورده‌اند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه سه‌شنبه (ششم سپتمامبر) در اشاره به کمک مالی و نظامی آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر کشورها به اوکراین در میانه درگیری‌ها در این کشور به نشریه «اینترنشنال افرز» گفت: جدی بودن وضعیت کنونی نباید کوچک شمرده شود. جنگی تمام‌عیار علیه ما اعلام شده که به صورت ترکیبی در جریان است. میزان خصومت مخالفان ما-دشمنان ما-زیاد و غیرعادی است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار