کد خبر: 1103991
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
یکسال از دوره مدیریت جدید شهرداری تهران گذشته که ثبت رکوردهای بزرگ و در پاره‌ای موارد غیرقابل قیاس با کل ادوار گذشته کاملا قابل پیش‌بینی و قطعی کرده است.

تنها یکسال از دوره مدیریت جدید شهرداری تهران گذشته که ثبت رکوردهای بزرگ و در پاره‌ای موارد غیرقابل قیاس با کل ادوار گذشته کاملا قابل پیش‌بینی و قطعی کرده است.

در متن پیش رو به بخشی از مهمترین مصادیق اثبات این ادعا اشاره می‌شود:

شهردار تهران پرونده چالشی تراکم فروشی در شهرداری را چند روزه بست و با این تدبیر بزرگ یکی از چالشی‌ترین پرونده‌های چد دهه اخیر شهرداری بدون هیاهو برای همیشه بسته شد. در حوزه انضباط شهری 1200 حساب شهرداری تبدیل به یک خزانه واحد شد و نه تنها بحران حقوق در شهرداری را حل کرد بلکه جلوی بیش از هزار میلیارد فساد را نیز گرفت که این انضباط مالی نیز در هیچ دوره ای نظیر ندارد.در همین حال رکورد کم نظیر تحقق ۹۳ درصد بودجه در شهرداری در سال گذشته اتفاق افتاد. در این میان بیش از سه برابر بودجه مناطق جنوب شهر تهران افزایش پیدا کرد.

برخی نهادها و موسسات بزرگ شهرداری از زیان دهی خارج شده که موسسه بزرگ و مشهور همشهری در صدر این فهرست است. در کمتر از یکسال مجموعه‌های حقوقی ۳۱ هزار میلیارد تومان در محاکم، حکم به نفع شهرداری دریافت کردند و هشت هزار میلیارد تومان املاک به شهرداری در یک سال گذشته بازگشته که در حوزه خود کم نظیر است.

در کنار آغاز عملیات تکمیل بزرگراه های شهید شوشتری، شهید بروجردی و یادگار امام که بار ترافیکی تهران را کاهش قابل توجهی خواهد داد، اما تهران در آینده ای نه چندان دور صاحب اولین آزاد راه خود نیز خواهد شد که بازهم نظیری با گذشته نخواهد داشت.
اما در کنار این ابرپروژه های حمل و نقل، پروژه خلاقانه اصلاح 98 تقاطع تهران را هم باید حتما دید که 700 کیلومتر راه مردم تهران را کوتاه خواهد کرد و باعث صرفه جویی هزاران لیتر بنزین خواهد شد. در حوزه اتوبوس رانی که مدیریت جدید شهرداری تهران دو هزار اتوبوس از شش هزار اتوبوس موجود در آمارهای رسمی را تحویل گرفت، در کمتر از دو سال قرار است به بالای 5500 اتوبوس فعال در شهر تهران برساند که با هیچ دوره‌ای این میزان از فعالیت اتوبوس در حوزه حمل ونقل عمومی در تهران قابل قیاس نیست و یک رکورد دیگر محسوب می‌شود.

ساخت ۱۸۰ هزار مسکن با کمک و تسهیل گری کم سابقه شهرداری در تهران آغاز شد و هر چند روز یکبار خبر آغاز ساخت رسمی هزاران مسکن در در یکی از مناطق تهران در رسانه‌ها، تصاویرش منتشر می‌شود. آغاز نوسازی اطراف 325 ایستگاه تهران به شعاع 800 متر بر اساس الگوی ایرانی و اسلامی نه تنها بزرگترین تحول بومی سازی را رقم خواهد زد بلکه سبب نوسازی و ایمن سازی ۴۹.۸ درصد پارسل های تهران خواهد شد که رکوردی غیرقابل تصور است.

در حوزه فناوری نیز شهر تهران در حال آماده شدن یک تحول بزرگ عمومی است که نه تنها یک رکورد بلکه اساسا نظیری با آن در هیچ دروه ای موجود نیست. جالب آنکه 150 هکتار بوستان علم و فناوری در جنوب شهر تاسیس خواهد شد. همچنین گام های هزار و ۵۰۰ هکتار توسعه فضای سبز تهران در حال برداشته شدن است و مردم تهران طی هفته های آینده به مرور با افتتاح های عملی و گام به گام آن رو به رو خواهند شد.

بخش قابل توجهی از خدمات عمومی شهرداری از یک شیفت در حال دو الی سه شیفته شدن است که با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست. در طول عمر همین دوره ششم مدیریت شهری همه محلات تهران صاحب بازارچه میوه و تره بار خواهد شد. میادین تره و بار در تهران همین الان به صورت میانگین ده الی چهل درصد اقلام را ارازان تر به مردم می فروشند.

با تلاش شهرداری، وزارت نیرو برای جمع‌آوری فاضلاب شهری طی دو سال ملزم شده و کاهش هشت درصدی تلفات رانندگی پایتخت با همکاری راهنمایی و رانندگی نیز تحقق یافته است.

موارد گفته شده همچنان می تواند ادامه داشته باشد ولی از حوصله این نوشتار خارج است ولی همین فهرست کوتاه نیز نوید ثبت تعداد بالای از رکوردها در دوره جدید را به لطف الهی در درون خود به وضوح دارد و عملا به نوعی قطعی کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار