کد خبر: 1102428
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
سخنگوی دولت
 سخنگوی دولت سیزدهم با بیان اینکه مردم در یک سال گذشته دوران سختی را پشت سرگذاشتند، گفت: علت این بود که همه چیز را به برجام گره زده بودند آنان که می‌خواستند قفل‌ها را باز کنند و چرخ ها را بچرخانند باعث شدند همه چیز بسته شود.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم در نشست فعالان فرهنگی مساجد و هیات اندیشه ورز استان مرکزی در اراک افزود: در ابتدای شهریور ۱۴۰۰ دولت جدید منتقل شد و به قول مقام معظم رهبری در شرایط سختی دولت واگذار شد در آن دوره، کسب و کار، دانشگاه ها و مدارس همه تعطیل بود و روزانه ۷۰۰ کشته به علت کرونا ثبت می‌شد.

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ میانگین رشد اقتصادی کشور صفر درصد بود، ضمن اینکه بمب نقدینگی ۴ هزار، هزار میلیارد تومانی باعث شد قیمت خانه، خودرو و بورس افزایش پیدا کند، دولت سیزدهم این بمب را دریافت کرد.

وی گفت: هزینه جاری کشور در یک ماه قبل از تشکیل دولت جدید حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بود که شش ماه بعد به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان یعنی دو برابر رسید.

بهادری جهرمی افزود: وقتی ۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه جاری به وجود آید مجبور به خلق پول هستید اما دولت سیزدهم دست به این اقدام نزد.

وی اظهار داشت: تورم ۱۲ ماهه منتهی به دولت جدید ۶۰ درصد شد یعنی آخرین بار، ۷۰ سال پیش مردم چنین تورمی را تجربه کردند امروز به جرات می گوییم تورم ۶۰ درصد شهریور ۱۴۰۰ با کمک مردم و با کنترل مخارج اضافی دولت، به ۴۲ درصد رسیده است.

وی اظهار داشت: پول ناشی از فروش نفت به جای کسری بودجه هزینه می شود و سرمایه گذاری که قبلا صفر بود و رشد اقتصادی اکنون به پنج درصد رسیده است.

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سال گذشته برای بودجه عمرانی پرداخت شد.

بهادری جهرمی افزود: آن بمب نقدینگی چهار هزار هزار میلیارد تومان به اندازه دو هزار هزار میلیارد تومان برای آن پروژه سرمایه گذاری پیش بینی شده است و مودیان مالیاتی از دو میلیون به چهار میلیون رسیده اند.

وی توضیح داد: تراز مالی طی چند سال منفی بوده که از فروردین ماه مثبت شده است علت آن این است که دولت در حوزه پیشران اقتصادی سرمایه گذاری کرده است.

سخنگوی دولت سیزدهم گفت:اکنون رشد نقدینگی کنترل شده و تراز تجاری مثبت شده است و رشد تورم به صورت کنترل شده در آمده و تورم نقطه به نقطه که ۶۰ درصد بود الان به ۴۰ درصد رسیده است.

بهادری جهرمی افزود: در همه سیاست‌های دولت عدالت محوری مورد تاکید قرار گرفته و جهت گیری دولت سیزدهم سند تحول بنیادی است.

وی اظهار داشت: شورای عالی نخبگان ۱۱ سال تشکیل جلسه نداده است که در این دولت این بنیاد اکنون فعال شده است و آیین نامه و جذب نخبگان در بخش‌های اداری و اجرایی اصلاح شده است.

وی اظهار داشت: در ابتدای کار دولت سیزدهم پنج هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان وجود داشت که اکنون به هفت هزار شرکت دانش بنیان رسیده است.

سخنگوی دولت سیزدهم اضافه کرد: دشمن حوزه اقتصاد را هدف گذاری کرده تا کشور را فلج کند که مکمل این سیاست، سیاه نمایی رسانه های معاند است.

بهادری جهرمی افزود: همه فعالان رسانه فرهنگی و اجتماعی باید در جهاد تبیین مشارکت کنیم و در وسط میدان تبیین حضور داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز به مفاخر  واندیشمندان بزرگ استان مرکزی اشاره کرد و گفت: استان مرکزی به واسطه سابقه درخشان تربیت انسان‌های مفاخر اندیشمند، مفاخرپرور باقی خواهد ماند.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: در یک سال اخیر ۳۱ سفر استانی توسط هیات دولت انجام شد که کار سخت و سنگینی بود.

فرزاد مخلص الائمه افزود: در گرامیداشت هفته دولت، اعضای کابینه، تهران را ترک کرده‌اند و در استان‌ها حضور دارند که سهم استان مرکزی نیز از کابینه، میزبانی چند مقام عالی‌رتبه بوده است.

وی اظهار داشت: در استان مرکزی هیات اندیشه ورز بانوان با دستورکار و شرح وظیفه فعالیت دارند و همچنین هیات اندیشه ورز در حوزه توسعه و عمران شهری و روستایی آب و انرژی نیز راه اندازی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر