کد خبر: 1102021
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبارات راهداری برای بهسازی و مناسب‌سازی محور‌های مواصلاتی منتهی به مرز‌های خروجی اختصاص یافت، از سال ۱۴۰۰ طبق مصوبات ستاد اربعین عملیات عمرانی مذکور آغاز شد و امیدواریم تا پیش از اربعین به پایان برسد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: نشست تخصصی رؤسای پلیس راه و مدیران کل راهداری کشور صبح امروز در تهران برگزار شد.

در این مراسم، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: طی پیش‌بینی‌های ستاد اربعین امسال حدود ۵ میلیون زائر اباعبدالله (ع) خواهیم داشت و هماهنگی‌ها در این باره در سطح کلان انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال حدود ۶۰ هزار زائر از طریق حمل و نقل هوایی، ۳۰۰ هزار زائر از طریق حمل و نقل ریلی و بیش ا‌ز ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شود؛ بنابراین سهم بخش جاده‌ای در جابجایی زوار اربعین بیش از ۹۰ درصد است.

وی با اشاره به ظرفیت ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای، بیان کرد: سال ۹۸ که حدود ۳.۵ میلیون زائر اربعین داشتیم ۳۳ درصد زائران توسط ناوگان مسافری جاده‌ای جابه‌جا شد و امسال شاید بتوانیم حداکثر ۳۵ درصد زائران را از طریق ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای جابه‌جا کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این مورد هم قابل ذکر است که در آن سال ما ابزار تشویقی ارائه لاستیک دولتی به رانندگان داشتیم، اما امسال ابزار تشویقی نداریم، اما تلاش می‌کنیم مشوق‌هایی برای جذب ناوگان داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده است حدود ۸ هزار دستگاه ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای برای انتقال زوار اربعین اختصاص یابد، همچنین بین ۲ هزار دستگاه تا ۳ هزار دستگاه اتوبوس هم طی هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و صنایع بزرگ که ناوگان در اختیار دارند نظیر پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، ذوب‌آهن و ... تأمین می‌کنیم.

امانی تأکید کرد: البته تأمین این اتوبوس‌ها با تأیید فنی پلیس راه انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبارات راهداری برای بهسازی و مناسب‌سازی محور‌های مواصلاتی منتهی به مرز‌های خروجی اختصاص یافت، از سال ۱۴۰۰ طبق مصوبات ستاد اربعین عملیات عمرانی مذکور آغاز شد و امیدواریم تا پیش از اربعین به پایان برسد.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به آنکه اربعین حسینی در فصل تابستان است، پیش‌بینی شده است در پایانه‌های مرزی خصوصاً چزابه، شملچه و مهران برای مقابله با گرما تمهیداتی انجام شود، در این راستا ایجاد سایبان و مه‌پاش برای زوار در دستورکار قرار گرفت.

امانی افزود: همچنین بازسازی پایانه‌ها، افزایش گیت‌های خروجی و افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی در پایانه‌های مرزی انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: گشت‌های راهداری از یک هفته پیش از آغاز طرح سفر‌های زیارتی اربعین در جاده‌های منتهی به مرز مستقر خواهند بود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار