کد خبر: 1101388
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: با توجه به زیرساخت حمل و نقل و بهداشتی، درمانی ایجاد شده در مرز خسروی، این منطقه از آمادگی بسیار خوبی برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی برخوردار است.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین امروز در جمع خبرنگاران در خصوص چگونگی آمادگی مرز خسروی برای عبور زوار عتبات عالیات، اظهار کرد: یکی از موارد مهم در مرز خسروی چگونگی حمل و نقل و جابجایی زائران هم در داخل کشور و هم در کشور عراق است.

وی ادامه داد: با توجه به ملاقاتی که با فرماندار خانقین طی هفته گذشته داشتیم، توافق شد حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس توسط مقامات عراقی در مرز منذریه پیش‌بینی شود تا زائران ایرانی را پس از انتقال به کربلای معلی، نجف اشرف و دیگر اماکن مقدس به منذریه و بعد خسروی انتقال دهند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین تصریح کرد: در داخل کشور هم بنا بر هماهنگی صورت گرفته با کمیته حمل و نقل ستاد اربعین کشوری و نماینده وزیر کشور، ۲۳۰ دستگاه اتوبوس از استان‌های همدان، زنجان و کرمانشاه مأموریت جابجایی زوار را عهده دارد شده که در کنار این تعداد اتوبوس، سیستم حمل و نقل شهری هم با استفاده از تاکسی‌ها، ون‌ها و مینی‌بوس‌ها زائران را جابجا می‌کنند.

وی در ادامه اشاره‌ای به مواکب مستقر در شهرستان قصرشیرین داشت و گفت: مواکب استان کرمانشاه و دیگر استان‌های معین با اعلام آمادگی استقرار و در شهرستان و مرز خسروی، آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند.

به گفته حیدری، روزانه توزیع بیش از ۵۰ هزار پرس غذا در شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به مسائل مربوط به بهداشت و درمان زائران در مرز، خاطرنشان کرد: علاوه بر بسیج امکانات وزارت بهداشت در تلاش هستیم امکانات بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان را با تأمین نیاز‌های دارویی و درمانی و تکمیل کادر پزشکی تکمیل کنیم، البته نیرو‌های مسلح هم عهده‌دار ایجاد ۲ بیمارستان صحرایی و یک درمانگاه در مرز خسروی شده‌اند و چند هلیکوپتر امداد و نجات هم در شهرستان و مرز پیش‌بینی شده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار