کد خبر: 1100630
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
در پی پایان جنگ تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ موشکی مقاومت فلسطین به آن، سه تن از کارشناسان فلسطینی به تاثیر این جنگ بر تحولات کرانه باختری رود اردن از زاویه خود پرداختند.
"عماد عواد" مدیر مرکز پژوهشی مسائل اسراییل در گفتگو با رسانه‌های عربی تصریح کرد: هر آنچه که در نوار غزه روی می‌دهد، بر کرانه باختری تاثیر می‌گذارد.

عماد با اشاره به شرایط وخیم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کرانه باختری ابراز داشت: نسل جوان فلسطینی به مقاومت ایمان دارد و آن را به عنوان راهکار راهبردی خویش برگزیده است. حملات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در کرانه باختری پایانی نخواهد داشت.

در همین رابطه، "احمد رفیق" عوض مدیر مرکز تحقیقات قدس وابسته به دانشگاه قدس معتقد است که محبوبیت جنبش جهاد اسلامی فلسطین پس از جنگ اخیر به ویژه در کرانه باختری افزایش یافته است.

احمد افزود: جنبش جهاد اسلامی توانست توان خود در رویارویی با رژیم صهیونیستی را به اثبات برساند؛ حتی اگر در این میان به تنهایی وارد عمل شود.

وی پیش بینی کرد که اعضای جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری در کرانه باختری و در داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین برای گرفتن انتقام خود شهیدان فلسطینی دست به عملیات‌های مختلف علیه اشغالگران بزند.

"أیمن یوسف" استاد علوم سیاسی در دانشگاه عربی - آمریکایی در جنین پیش بینی کرد که احتمالا موج دیگری از درگیری بین مبارزان جنبش جهاد اسلامی فلسطین و رژیم اسراییل به ویژه در کرانه باختری شکل خواهد گرفت.

وی افزود: بدیهی است سیاست تنش مستمر در کرانه باختری به ویژه در شمال آن و به طور مشخص در شهر و اردوگاه جنین باقی خواهد ماند.

این کارشناس فلسطینی در اشاره به هراس صهیونیست‌ها از افزایش توان مقاومت در کرانه باختری پیش بینی کرد که رژیم اسراییل برای مقابله با این امر بدنبال بازداشت‌ها و ترور فعالان جهاد اسلامی در این منطقه باشد.

وی در اشاره به اینکه مبارزان فلسطینی انتقام خون شهیدان فلسطینی بویژه در نوار غزه را خواهند گرفت، تصریح کرد که هم اکنون اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در صدد گرفتن انتقام خون فرماندهان خود و سایر شهدای غزه هستند و برهمین اساس نیز نبرد با اشغالگران در کرانه باختری تشدید خواهد شد.

این استاد علوم سیاسی همچنین به یکی از اهداف اصلی صهیونیست‌ها از جنگ تجاوزگرانه اخیر علیه غزه اشاره کرد و گفت که سران رژیم صهیونیستی از ریختن خون فلسطینیان برای تحقق بخشیدن به اهداف انتخاباتی آتی خود بهره برداری می‌کنند.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی قرار است اول نوامبر آینده برگزار شود.

این کارشناسان به اتفاق آرا معتقدند که جنگ تجاوزگرانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه باعث تنش‌ها و مبارزه با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را افزایش خواهد داد و این منطقه همچنان عامل نگرانی این رژیم بوده و خواهد بود.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار