کد خبر: 1095623
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۴۱۷۰ واحد نسبت به روز گذشته همراه شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز دوشنبه در یک روند کاملاً رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش ۴۱۷۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۱۵۶ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش ۲۲۸۹ واحد به رقم ۴۲۰هزار و ۶۵۴ واحد رسید.

ارزش بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است به بیش از ۵ میلیون و ۹۳۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۲۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۲۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۲۸ درصد رشد کردند.

این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۵۵ درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور ۰.۲۳ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۰.۲۵ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۳۱ درصد افزایش یافت.

امروز نماد‌های شستا، گل‌گهر، فجر انرژی خلیج‌فارس، مبین انرژی خلیج‌فارس، صنعتی چادرملو، ایران‌خودرو و توسعه معادن و فلزات بیشترین افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز با ۴۴ واحد رشد به رقم ۲۰ هزار و ۲۴۰ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۲۶ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۵۱ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۳.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۰۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۵ هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است در روز‌های دوشنبه اوراق بدهی بانک مرکزی در قالب عملیات بازار باز بین شبکه بانکی خرید و فروش می‌شود و امروز هم بیش از ۵۷۶ میلیون ورقه اوراق بدهی به ارزش حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان بین شبکه بانکی خرید و فروش شد. همچنین اوراق مالی اسلامی به میزان ۵.۷ میلیون ورقه و به ارزش ۴۸۴ میلیارد تومان داد و ستد شد، وگرنه معاملات سهام در بورس به تعداد ۳.۱ میلیارد ورقه و به ارزش ۱۰۸۷ میلیارد تومان در فرابورس داد و ستد شد.

امروز نماد‌های نیروی برق دماوند، برق عسلویه مپنا، بیمه سامان، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی زاگرس و بانک دی بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و فولاد غدیر ایرانیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار