کد خبر: 1095616
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: با کنترل قاچاق می‌توان ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر اشتغال جدید ایجاد کرد.
آقای محمد مهدی برادران گفت: حجم بازار لوازم خانگی به قدری در دست اجناس قاچاق است که به نوعی با قاچاق سازمان یافته رو به رو هستیم که آسیب زیادی به صنعتی پیشرو و اشتغال زا مثل لوازم خانگی می‌زند. علاوه بر کالا‌های مسافری که وارد می‌شود، حدود ۲۲ درصد کالای قاچاق در بازار لوازم خانگی داریم.

او می‌گوید: ۶۴۰ واحد تولیدی لوازم خانگی در کشور داریم که ۳۰۰ هزار اشتغال ایجاد کرده‌اند. صنعت تقلب سازی هم در دنیا وجود دارد و تشخیص آن از کالای اصلی بسیار سخت است که در بازار فروخته می‌شود.

طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در ۸ ماه ابتدای پارسال هزار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان لوازم خانگی قاچاق در کشور کشف شده که نسبت به قاچاق ۳ هزار میلیاردی این حوزه در سال ۹۹، کاهش ۶۴ درصدی داشته، اما هنوز این حجم از قاچاق، آسیبی برای صنعت لوازم خانگی داخلی محسوب می‌شود.

در هشتمین نشست ستاد مبارزه با کالا‌های قاچاق و تقلبی که یکشنبه (یکم خرداد) به ریاست وزیر صمت برگزار شد، وزارت صمت از آغاز طرح مبارزه با کالا‌های قاچاق و تقلبی حوزه لوازم خانگی خبر داده است. طبق آمار این وزارتخانه، دو هزار و ۲۰۰ قلم کالا در حوزه لوازم خانگی داخلی به بازار ارائه شده که بیشتر آن‌ها بیش از یک سال است که با همراهی تولیدکنندگان و تشکل‌ها، افزایش قیمت نداشته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار