کد خبر: 1095597
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
غریب آبادی در کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری:
چهارمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری دوازدهم تیرماه در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: «کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر طی سخنانی در این کنفرانس، از ابتکار برگزارکنندگان این کنفرانس که با هدف افشای نقض حقوق بشر آمریکایی‌ها بوده است، تقدیر کرد.
 
ایران بزرگترین قربانی تروریسم و تحریم است
 
وی با بیان این مطلب که امروزه سازمان ‎های بین المللی از موضع گیری درباره نقض حقوق بشر در آمریکا عاجز هستند گفت: تلاش ما باید برای آگاه بخشی افکار عمومی باشد و همچنین سازمان‎‌های بین المللی را در این زمینه به فعالیت وادار کنیم.
 
دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به حقوق بشر در دین اسلام اظهار کرد: علیرغم شعار‌های آمریکا در زمینه حقوق بشر، اما نه در سیاست داخلی و نه در سیاست خارجی حقوق بشر رعایت نمی‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه این کشور در حوزه حقوق بشر برای مردم خود ارزش قائل نیست، ادامه داد: موضوعاتی مثل تبعیض نژادی، مهاجران و پناهندگان، حقوق زنان، حق حیات و جان انسان‌ها از جمله موارد مورد ادعای آمریکا است که حتی استاندارد خود را رعایت نمی‌کنند.
 
دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در ادامه به برخی آمار درحوزه تناقض‌های حقوق بشری آمریکا اشاره کرد و گفت: در سال، بیش از ۳۵ هزار نفر به دلیل به کار گیری خشونت ناشی از اسلحه در آمریکا جان خود را از دست می‌دهند. بیش از ۴هزار نفر در هر سال جان خود را در زندان‌های آمریکا از دست می‌دهند.
 
غریب آبادی در حوزه زنان در جامعه آمریکا گفت: بیش از ۱۸۰۰ زن آمریکا سالانه به قتل می‌رسند و بیش از ۷۰ درصد زنان در آمریکا یا در معرض خشونت جسمی و یا جنسی قرار گرفته اند.
 
غریب آبادی در ادامه به بررسی ابعاد نقض حقوق بشر آمریکا در حوزه بین المللی پرداخت و گفت: تاریخ آمریکا سرشار از تجاوز و تهاجم و کشتار مردم دیگر کشور‌ها است.
 
وی با ذکر مثالی در این زمینه گفت: ۴ تا ۵/۴ میلیون نفر ویتنامی قتل عام شدند که نیمی از آن‌ها غیرنظامی بودند یا در عراق دو میلیون نفر در اثر حمله آمریکا کشته شدند که بخشی از آن‌ها ناشی از تحریم‌های این کشور علیه عراق بود.
 
معاون امور بین الملل قوه قضاییه به نقض حقوق سیاه‎ پوستان اشاره داشت و افزود: ۲۷ میلیون نفر از آمریکایی‌ها را سرخپوستان تشکیل می‌دادند که بیشتر آن‌ها در یک دوره‌ای کشته شدند. ۱۴ میلیون برده از آفریقا را به کشور خود منتقل کردند و تنها دو میلیون نفر از آن‌ها در حین انتقال کشته شدند.
 
غریب آبادی بیان کرد: این کشور به واسطه ساختن بمب اتم و استفاده از آن باعث شد تا بیش از ۳۰۰ هزار نفر ژاپنی کشته شوند. همچنین این کشور در حمله به افغانستان موجب مرگ ۷۰ هزار نفر شدند و حتی این کشور باعث مرگ ۲۰۰ هزار نفر از مردم همسایه خود نیز شده است.
 
وی با طرح سوالاتی در زمینه ادعای حقوق بشر آمریکایی در عرصه بین الملیی گفت: آیا آمریکا صلاحیت دارد که حرف از حقوق بشر بزند؟ کدام بشر و کدام حقوق؟ آیا میلیون‌ها آدمی که کشته شدند، بشر نبودند؟
 
غریب آبادی به حمایت‌های همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونستی اشاره داشت و گفت: آمریکا در جنایت‌های رژیم غاصب علیه همسایگان و فلسطینان شریک است. ۷۰ قطعنامه علیه اسرائیل در شورای امنیت توسط آمریکا وتو شده است و این نشان دهنده حمایت‌های همه جانبه آمریکا از این رژیم است.
 
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران را بزرگترین قربانی تروریسم و تحریم در دنیا معرفی کرد و در زمینه نقض حقوق بشر علیه کشور خودمان تصریح کرد: آمریکا ۳۰ کشور را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.
 
وی با تاکید دوباره درباره اینکه آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است، خاطر نشان کرد: حمایت از گروه‌های تروریستی و جان باختن هزارن نفر بر اثر ترور و تحریم‌ها علیه مردم ایران بزرگترین نقض حقوق بشر است و با این توضیحات آیا آمریکا صالح است که در خصوص حقوق بشر صحبت کند؟
 
گفتنی است علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه، حسین اکبری، معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی، امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، مسعود شجره رییس کمیسیون حقوق بشر لندن و سید عدنان قاسم القفله، سرکنسول سفارت یمن در ایران نیز دیگر میهمانان حاضر در این کنفرانس بودند.
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار