کد خبر: 1095573
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
انجمن نفت و گاز نروژ اعلام کرد اعتصاب برنامه‌ریزی‌شده توسط کارگران بخش انرژی، تولید نفت این کشور را احتمالاً ۱۳۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به نقل از رویترز، اعتصاب برنامه‌ریزی‌شده توسط کارگران بخش انرژی در نروژ در هفته آینده احتمالاً ۲۹۲ هزار بشکه از تولید معادل‌های نفتی در این کشور کم می‌کند که برابر با ۱۳ درصد از کل تولید نروژ است.
انجمن نفت و گاز نروژ اعلام کرد تولید نفت این کشور احتمالاً ۱۳۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد که معادل ۶.۵ درصد از تولید نفت این کشور می‌شود.
هدف از این اعتصاب، افزایش دستمزد‌ها جهت جبران تورم بالاست، اما در زمانی صورت می‌گیرد که قیمت نفت و گاز به بالاترین رقم رسیده و عرضه گاز طبیعی به اروپا به‌خاطر کاهش صادرات روسیه پایین آمده است.

اعضای اتحادیه کاری لدرن که ۱۵ درصد از کارگران بخش نفت این کشور را شامل می‌شود، در روز پنجشنبه قراردادی را که شرکت‌ها و سران اتحادیه در مورد دستمزد‌ها پیشنهاد داده بودند رد کردند.
به‌این‌ترتیب اعتصاب در پنجم ژوئیه در ۳ میدان نفتی دریایی آغاز شده و در صورت عدم توافق، ۳ میدان نفتی دیگر هم در روز بعد از آن اضافه خواهد شد.
میدان نفتی هفتم یعنی میدان تیریهانس هم مجبور می‌شود تولید خود را متوقف کند، چون وابسته به میدان نفتی کریستین است که بسته خواهد شد.
مذاکرات برای جلوگیری از این اعتصاب در حال انجام است، اما هیچ پیشرفتی صورت نگرفته است.
سایر اتحادیه‌های کار نفت و گاز نروژ قرارداد جدید دستمزد را قبول کرده و اعتصاب نخواهند کرد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار