کد خبر: 1095383
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
به همت دانشگاه علوم پزشکی کاشان
رئیس اداره سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از بازسازی و ترمیم بنای تاریخی تیمچه صباغ واقع در بازار کاشان که از موقوفات بیمارستان نقوی می باشد، به همت این دانشگاه خبرداد.
هادی مومنی راوندی

دکتر علیرضا مفرح در بازدید از این تیمچه و چند واحد کسبی دیگر موقوفه بیمارستان نقوی در بازار کاشان گفت: این اقدام به منظور استحکام بخشی و مقاوم سازی این بنای تاریخی و پیشگیری از تخریب آن، با هماهنگی اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان و شهرداری ناحیه بازار کاشان صورت می گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه هم اکنون ترک‌های زیادی در بدنه و سقف تیمچه مشاهده می‌شود که برخی از آن‌ها فعال و رو به پیشرفت می باشند اقدام برای بازسازی این مجموعه ارزشمند تاریخی بسیار ضروری به نظر می رسد.

گفتنی است رئیس اداره سازمانهای مردم نهاد وخیرین سلامت دانشگاه در این بازدید که با هماهنگی شهردار ناحیه بازار و به همراه آقای هاشمی پور متولی سابق موقوفات نقوی صورت گرفت با کسبه مستاجر در رقبات موقوفه مرحوم نقوی در بازار و تیمچه صباغ، در مورد به روز رسانی اجاره ها و تبدیل به احسن نمودن آنها، مذاکرات دوستانه انجام داد.

تیمچه حاج حسین صباغ، از آثار تاریخی بازار کاشان است که به گفته تاریخ شناسان ساخت آن به دوره قاجار برمی‌گردد و هنوز هم کاربری تجاری خود را حفظ کرده و حجره‌های آن محل کسب و کار فرش‌فروشان قدیمی بازار و از موقوفات بیمارستان نقوی کاشان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار