کد خبر: 1095243
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
سرپرست بیمارستان ثامن الحجج(ع) آران و بیدگل، از آغاز به کار بخش های نوزادان و مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) این بیمارستان خبر داد.
هادی مومنی راوندی

دکتر مریم سادات رضوی گفت: با بستری یک نوزاد T.T.N، بخش های نوزادان و مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) بیمارستان ثامن الحجج(ع) آران و بیدگل کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: این بخش ها دارای امکانات به روز و پیشرفته است و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به نوازادان نارس و بیمار از مهم ترین ویژگی این بخش ها است.

دکتر رضوی یادآور شد: عدم وجود این بخش ها، همیشه یکی از دغدغه های اصلی شهروندان، پزشکان متخصص زنان و زایمان، متخصصان اطفال و مسئولین بیمارستان ثامن الحجج(ع) بوده، به طوری که در صورت بروز مشکل در سلامت نوزادان، مجبور به اعزام بیمار به سایر مراکز بودیم.

سرپرست بیمارستان ثامن الحجج(ع) آران و بیدگل تصریح کرد: با فراهم شدن امکانات مراقبت های ویژه نوزادان بخش NICUو نوزادان و حضور متخصصان و پرسنل درمانی مجرب این نقیصه در شهرستان آران و بیدگل برطرف شد.

لازم به ذکر است: در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان خدمات درمانی و مراقبتی به نوزادان بیمار یا نارس ارائه می شود و اقدامات طبی و مداخلات پزشکی گوناگونی برای این نوزادان نیز صورت می گیرد. در این بخش، نوزادان معمولاً در دستگاه‌های مخصوصی نگهداری می‌شوند. دمای این دستگاه‌ها بر حسب وزن و نیاز جسمانی نوزادان تنظیم می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر