کد خبر: 1095158
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
بر اساس اطلاعات رسیده، تعمیرات ۷۰ ساعته یک نیروگاه در استان خوزستان به منظور حفظ پایداری شبکه در کمتر از ۱۳ ساعت به سرانجام رسید.
تامین برق در فصل گرم با دشواری‌های بسیار همراه است که یکی از این دشواری‌ها حفظ روند تولید نیروگاه‌های بزرگ در هنگام کار با حداکثر ظرفیت به شمار می‌رود.

در همین راستا، هفته گذشته در یکی از نیروگاه‌های بزرگ جنوب غرب کشور که ۳۵ درصد از برق استان خوزستان را تامین می‌کند، اختلالی در سیستم بویلر‌ها به وجود آمد که زمینه توقف فعالیت واحد نیروگاهی را فراهم می‌کرد.

فشار در لوله‌های آسیب دیده بویلر بر اساس مستندات فنی بالای ۲۵ بار بود و دمای محیط حضور این تجهیزات در هنگام توقف فعالیت به نزدیک ۸۰ درجه سانتیگراد می‌رسید.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، تعمیرات این ناحیه به دلیل زمان‌بری سرد شدن محیط فعالیت نزدیک به ۷۰ ساعت برآورد می‌شد، اما با حضور جهادی نیرو‌های تعمیرات نیروگاه عملیات رفع نقص بویلر‌ها پیش از کاهش دمای محسوس محیط آغاز شد و عملیات ۷۰ ساعته تعمیرات در کمتر از ۱۳ ساعت به اتمام رسید.
 
تامین برق پایدار در فصل تابستان و جلوگیری از ایجاد مشکل برای مردم سبب شد تا شاهد فعالیت کارگران در دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد باشیم و همچنین اختلالی در تامین برق و پایداری شبکه ایجاد نشود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار