کد خبر: 1092536
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
رئیس اداره سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد
رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یک دستگاه لاپاراسکوپی از محل درآمد موقوفات بیمارستان نقوی خریداری شد.
هادی مومنی راوندی

دکتر علیرضا مفرح افزود: این دستگاه با هزینه 20 میلیارد ریال با ارز دولتی خریداری و در اتاق عمل مرکز آموزشی درمانی نقوی مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی در ادامه تصریح کرد: 600 رقبه موقوفات بیمارستان نقوی می باشد که با توجه به وقف نامه بیمارستان نقوی درآمد حاصل از این موقوفات برای درمان مردم شهر باید هزینه گردد.
رئیس مرکز آموزشی درمانی نقوی کاشان نیز در این خصوص گفت: پس از نصب این دستگاه، عمل خارج سازی کیسه صفرای یک بیمار توسط دکتر غفور متخصص جراحی عمومی انجام شد.
دکتر حامد یزدان پناه افزود: انجام عمل های جراحی برداشتن سنگ صفرا (کله سیستکتومی)، (برداشتن آپاندیس) آپاندکتومی، ترمیم انواع فتق (هرنی)، برداشتن رحم (هیسترکتومی) کیست تخمدان و بای پس معده (لاغری) و ... از جمله عمل های مرسوم به روش لاپاراسکوپی است.
وی، کاهش عوارض جراحی از جمله کاهش دردهای بعد از عمل و خونریزی، کاهش زمان جراحی، عدم برش در این نوع جراحی، کاهش عفونت های جراحی به دلیل بسته بودن عمل جراحی و زمان بستری بیمار را از جمله مزایای استفاده از اعمال جراحی با استفاده از دستگاه لاپاراسکوپ بیان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر