کد خبر: 1091341
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد:
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر گفت: نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر با نگاه سوال محور و رویکرد پژوهش های کاربردی در کاشان برگزار می شود.
هادی مومنی راوندی

دکتر حمیدرضا گیلاسی افزود: هدف کنگره تنها بیان مبانی نظری نیست بلکه می خواهیم کاربردی و در میدان عمل از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان به ویژه دانشگاه ها پرداختن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است شورای امر به معروف و نهی از منکر نه تنها در سطح استان‌ها بلکه در سطح شهرستان‌ها و دانشگاه‌ها تشکیل شده است.

دکتر گیلاسی ادامه داد: همیشه این سوال در شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مطرح بوده است که از چه راه هایی این فریضه را احیاء کنیم و با توجه به اینکه دانشگاه یک سازمان علمی، پژوهشی و تحقیقاتی است باید براساس شواهد علمی از لحاظ جامعه شناسی و روان شناسی پاسخ داده شود.

وی یادآور شد: صرفا نباید امر به معروف و نهی از منکر را محدود به پوشش و حجاب کرد و سوال اینجاست که آیا مشکلات اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و ... به کمک امر به معروف و نهی از منکر حل می شود؟ و در نگاه حداقلی، لااقل حداقل این مشکلات با احیای این فریضه حل خواهد شد و از این جهت بود که پیشنهاد برگزاری این کنگره با رویکرد پژوهش های کاربردی کلید خورد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، ملل، ادیان و مذاهب، خانواده و سبک زندگی، تولید و اقتصاد، قوانین، روش‌ها و آسیب‌ها، گفتمان‌سازی، مطالبه‌گری و جریان‌سازی موثر، سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی، آموزش، پرورش، بهداشت و درمان، همه گیری و بحران ها و فرهنگ، هنر، رسانه و فضای مجازی را از محورهای کنگره عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر