کد خبر: 1091335
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
با هدف بازدارندگی از مصرف بی رویه
معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای کاشان از تغییر تعرفه‌های آب و کارمزد دفع فاضلاب از ابتدای سال ۱۴۰۱ بر اساس مصوبه هيئت وزيران و ابلاغیه وزير نيرو به شرکت‌هاي آب و فاضلاب سراسر کشور خبر داد.
هادی مومنی راوندی

محمد حسین خامه چیان گفت: دستورالعمل جدید با هدف اصلاح تعرفه‌های آب جهت مدیریت مصرف بهینه و تشویق به رعایت الگوی مصرف آب ابلاغ شده است.
خامه‌چیان تاکید کرد: بهای آب مصرفی مشترکین خانگی درصورت رعایت الگوی مصرف یعنی 14 مترمکعب در ماه، نسبت به سال گذشته هیچگونه تغییری نداشته و از نرخ یارانه‌ای آب برخوردار می‌شوند.
وی گفت: در تعرفه جدید، آن دسته از مشترکینی که بیشتر از الگوی مصوب، مصرف آب داشته باشند، به صورت پلکانی مشمول اصلاح تعرفه، متناسب با مقدار مصرف می شوند.
معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای کاشان در مورد نرخ‌های اصلاحی توضیح داد: نرخ‌های اصلاحی پلکانی مشترکین بالای الگوی مصرف به نحوی است که بخشی از یارانه پرداختی به مشترکین کم مصرف و خوش مصرف را جبران کند.
وی افزود: در حال حاضر حدود 60 درصد از مشترکین خانگی در شهرها و روستاهای تحت پوشش شرکت آبفای کاشان، الگوی مصرف را رعایت کرده و مشمول هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای نخواهند شد و حدود 40 درصد از مشترکین بیش از الگو آب مصرف می‌کنند که پیش بینی می شود با اعمال تعرفه‌ها، مصرف آنها مدیریت و به سمت رعایت الگو حرکت کنند.
محمد حسین خامه‌چیان گفت: همچنین بر اساس تعرفه جدید، مشترکین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در صورت مصرف ماهانه تا یک سوم الگوی مصوب، از پرداخت آب بها معاف می باشند.
خامه‌چیان افزود: مشترکین در صورت رعایت الگوی مصرف آب در بخش خانگی، مشمول هیچگونه افزایش تعرفه ای نخواهند شد. از طرف دیگر مشترکینی که بیش از الگو، آب مصرف نمایند، مشمول ضرایبی از قیمت غیریارانه‌ای آب که به صورت پلکانی برای مصرف مازاد بر الگو محاسبه میشود، میگردند .
وی افزود: قیمت غیر یارانه‌ای آب شامل مجموع هزینه‌های تأمین آب، هزینه آب خام و انرژی الکتریکی می باشد که در سراسر کشور به صورت یکسان محاسبه و بر اساس مصوبه هیئت محترم وزیران ، ابلاغ گردیده است .
وی ادامه داد: همچنین تعرفه مشترکین غیر خانگی به شرط مصرف تا ظرفیت قراردادی ماهانه که به منزله الگوی مصرف آب می باشد، برای مصارف صنعتی، عمومی، دستگاههای اجرائی و اقامتگاههای غیر دائم معادل قیمت غیر یارانه‌ای آب و برای مصارف تجاری معادل 1.5 برابر قیمت غیر یارانه‌ای آب می‌باشد. در صورتیکه مشترکین غیر خانگی بیش از الگو یا ظرفیت ماهانه مصرف نمایند، مصرف مازاد بر اساس تعرفه آب آزاد محاسبه می گردد.
خامه‌چیان در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه ماهیت تعرفه‌های سال گذشته و سال جاری، بر بازدارندگی از مصرف بی رویه و رعایت الگوی مصرف آب تمرکز دارد، اقدامات لازم جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مشترکین پرمصرف و متقاعد نمودن ایشان به کنترل و مدیریت مصرف آب از طریق ارسال پیامک، همزمان با ارسال صورتحساب از سال گذشته برقرار گردیده و در سال جاری ادامه خواهد یافت و علاوه بر آن اقدامات متنوع دیگری در دستور کار شرکت آب و فاضلاب کاشان قرار دارد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر