کد خبر: 1091131
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
رئیس حوزه ریاست جمعیت هلال احمر:
عالیشوندی، به حضور 113 هزار دختر و بانوی عضو هلال احمر اشاره کرد و گفت: این حضور ، مصداق توانمندی زنان در عرصه های مختلف اجتماع است.

به گزارش جوان از لرستان، « راضیه عالیشوندی »، امروز(12 خرداد)، با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، اظهارداشت: اگرچه زن، محوری ترین عامل تربیت در گستره آفرینش محسوب می شود و همین مسئله جایگاه و نقش وی را بسیار حیاتی در شاکله خانواده رقم می زند، لیکن بهره گیری از همین روحیه مسئولیت پذیری زنان در جوامع امروزی و حضور موثر و کارآمد آنان در حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می تواند زمینه ساز توسعه همه جانبه فعالیت ها و پیشبرد برنامه ها شود.

وی با بیان اینکه اکنون جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با نگاهی عملی به اهداف و برنامه های توانمندسازی زنان در زمینه های فرهنگی، علمی، مدیریتی و اجتماعی فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: در همین حادثه متروپل آبادان حضور بیش از 30 نفر از بانوان آموزش دیده و آماده، در قالب تیم های سحر به منظور انجام فعالیت های پشتیبانی و حمایت های روانی مصیبت دیدگان می تواند نمونه ای از مسئله ذکر شده باشد.

فعالیت 70 هزار بانوی داوطلب در عرصه فعالیت های اجتماعی هلال احمر

رئیس حوزه ریاست جمعیت هلال احمر با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه والای زنان در تعالی جامعه، افزود: براساس این منویات زنان با توجه به نقش بسیار موثری که در صحنه خانواده، تربیت و رشد صحیح فرزندان خود دارند، می توانند مبنای شکل گیری جامعه ای بالنده و فهیم شوند.

وی  بهره گیری سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از همین روحیه و ظرفیت زنان و مادران کشور را یادآور شد و گفت: بیش از 70 هزار بانوی عضو داوطلب جمعیت هلال احمر، امروزه با تقویت همین روحیه و با تاسی از سیره ائمه اطهار به ویژه توجه به وجهه کرامت حضرت فاطمه معصومه(س)، در عرصه های مختلف، در این نهاد عام المنفعه با توجه و تاکید بر حفظ کرامت انسانی فعالیت می کنند.

رئیس حوزه ریاست جمعیت هلال احمر به حضور 41 هزار و 607 دختر و بانوی عضو سازمان جوانان هلال احمر به عنوان سرمایه مهم امروز این نهاد مردمی اشاره کرد و افزود: یکی از اساسی ترین فعالیت های هلال احمر، برنامه ریزی مدون و منسجم برای آموزش معارف شناختی و انسانی بر پایه اصول و آموزه های دینی و قرار دادن دختران و بانوان کشور در مسیر تعالی، رشد فکری، تقویت روحیه خود باوری و اعتماد به نفس درآنان است.

عالیشوندی با بیان اینکه در مجموع بیش از 113 هزار نفر از بانوان کشورمان با عضویت فعال در جمعیت هلال احمر، اکنون به عنوان بخش عظیمی از سرمایه های این نهاد عام المنفعه محسوب می شوند، گفت: از این تعداد قریب به 15 هزار نفر با کسب مهارت و آموزش های تخصصی امدادی به عنوان امداد و نجاتگر هلال احمر در قالب تیم های توانا، علاوه بر حضور در میادین اجتماعی و فرهنگی خدمت، حالا در سنگر امدادرسانی و پوشش امدادی حوادث طبیعی و غیر طبیعی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه حمایت، هدایت و همراهی همیشگی رییس جمعیت هلال احمر و همچنین استفاده از توانمندی بانوان در پست های مدیریتی پشتیبان و دلگرمی برنامه ریزی برای حضور و فعالیت بیشتر زنان در عرصه های خدمت این نهاد مردمی است، خاطر نشان کرد: استفاده از توان زنان و البته توجه به ایجاد شرایط کسب مهارت و آموزش های تخصصی ویژه آنان از تأکیدات دکتر کولیوند است .

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار