کد خبر: 1091077
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
تفاهم نامه همكاری مشترك راه اندازی كانال رادیویی ورزش بانوان میان معاونت صدای رسانه ملی و وزارت ورزش امضا شد.

به گزارش «جوان» به نقل از روابط عمومی رادیو ورزش؛ مراسم امضای تفاهم نامه همكاری مشترك راه اندازی كانال رادیویی ورزش بانوان با حضور كاظمی پور معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان، بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی و مهدی آذرمكان مدیر رادیو ورزش برگزار شد.

مدیر رادیو ورزش گفت در اواخر سال گذشته مدیران شبکه های مختلف رادیویی جلسه ای با آقای دکتر جبلی ریاست محترم سازمان داشتیم که ایشان بر استفاده از ظرفیت های فراموش شده از جمله ظرفیت‌ ایران صدا تاکید كردند.پیرو همین مطالبه رییس سازمان و دغدغه خودمان كه از افزایش سهم ورزش بانوان در رادیو بود به فکر راه اندازی رادیو ورزش بانوان در بستر نرم افزار کاربردی ایران صدا افتادیم

آذرمکان افزود هم اکنون۶ تهیه كننده و ۲۶ نفر عوامل مختلف در رادیو ورز.ش داریم كه از قشر محترم بانوان میباشد و تصمیم داریم كه تمام عوامل این كانال رادیویی از بانوان باشند

لیلا سادات زعفرانچی معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه ضمن تبریك این عید و روز دختر بیان داشت: ما در حوزه دختران جوان و بانوان جوان ورزشكار باید ایستگاههای موفقیت را كشف كنیم و این راه اندازی را طلیعه خوب این گفتمان میدانیم.

وی ادامه داد: ما در ادامه مسیر تعالی بانوان نیاز به الگوهای موفق در حوزه بانوان داریم و این كانال میتواند نقش بسزایی در این مسیر ایفا كند.

وی در خاتمه به مدیران صدا و شبكه ورزش به جهت كشف این خلاء و تلاش برای پر كردن آن تبریك گفت و خواستار آن شد كه این مسیر درخشان بدون توقف ادامه پیدا كند.

مریم رستمی مدیر گروه تفریحات و سرگرمی رادیو ورزش نیز گفت: این كانال ابتدا با ۴ ساعت از ۲۷ تیر ماه همزمان با عید غدیر آغاز به كار خواهد كرد و از ساعت ۸ تا ۱۲ بصورت زنده از ایرانصدا و از ۱۰ تا ۱۲ از ایرانصدا و رادیو ورزش بطور همزمان پخش خواهد شد.

او گفت: رقابتها و مسابقات ورزشی بانوان نیز از این کانال پخش خواهد شد
رستمی افزود مطالبه گری حوزه بانوان را نیز در این كانال ادامه خواهیم داد تا توسعه و رشد ورزش بانوان را شاهد باشیم.

مریم جلالی کارشناس رسانه م
ضمن تبریك این روز تصریح كرد: نشان دختر بودن و همسر بودن و خواهر بودن و مادر بودن چهار نقشی است كه زنان افتخار كردن و انقلاب اسلامی معنای متفاوتی به زنان داد و حضور زنان را متفاوت كرد. معنای بودن و معنای حضور را تفاوت بخشید.

او گفت: به معاون صدای رسانه ملی و مدیر شبكه رادیویی ورزش تبریك می‌گویم. تلاشتان در یك روز نیكو به ثمر نشست. ما در اینجا یك مثلث داریم ورزش و بانوان و رادیو

جلالی افزود : رادیو همیشه در اعلام هر موضوعی پیشرو بوده و در اعتماد به نفس بانوان سهم بسزایی دارد. مطمئن باشید كلام و صدا همانند مادرانگی باید مولد باشد و رادیو تولیدكننده گفتمان های تازه خواهد بود. تبریك می گویم كه این راه را برای مادران و دختران سرزمین من باز كردید.


مسعود اسكویی پیشكسوت و گوینده رادیو ورزش بیان كرد: زمانیكه در سال ۷۸ رادیو ورزش افتتاح شد همه گفتند كه شما مگر چقدر مطلب دارید كه ۲۴ ساعت از ورزش بگویید اما الان زمان برای برخی ورزشها كم داریم.

اسكویی گفت: ما در حوزه رسانه بانوان نقص داریم و این كار قطعا تكمیل این نقص خواهد بود و روزی خواهد آمد كه به یك كانال دیگری هم در حوزه بانوان نیاز پیدا كنیم.

وی تصریح كرد: ما باید گزارشگران و تهیه كنندگان متخصص در حوزه بانوان داشته باشیم و امیدواریم كه این امر هرچه سریعتر انجام شود.


در ادامه این مراسم مریم كاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ضمن تبریك ولادت حضرت معصومه (س) اظهار داشت:

كاظمی‌پور با تاكید بر اهداف سه گانه وزارت ورزش گفت: اهداف فرهنگی اهداف توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و ورزش بانوان از اهداف این وزارتخانه به شمار می‌رود. سلامت ورزش بانوان برای ما اهمیت دارد و حوزه پر اهمیتی است و ما هم نقش اساسی داریم و نقش افرینی ورزش در جوانی جمعیت را دنبال میكنیم.


در پایان این مراسم تفاهم نامه همكاری مشترك راه اندازی كانال رادیویی ورزش بانوان بین بخشی زاده معاون صدا سازمان صدا و سیما و كاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان امضا شد.

علی بخشی زاده معاون صدا رسانه ملی ضمن تسلیت حادثه آبادان اظهار كرد: اگر ما یك مطالعه تطبیقی داشته باشیم شخصیتی برجسته تر از امام خمینی (ره) نداریم و بسیاری از اندیشمندان كه تحولات اجتماعی را دنبال میكنند نیز به این امر معترف اند كه ظرفیت عظیم بانوان را شخص امام توانستند به میدان بیاورند.

وی گفت: یكی از نقش های مهم ورزش تحكیم هویت ملی میباشد كه رابطه مستقیمی با وحدت و انسحام و امنیت ملی دارد. ورزش نقش مستقیم در اعتماد به نفس دارد و من اسم این جلسه را استفاده از ظرفیتهای فراموش شده می گذارم.

بخشی زاده عنوان كرد: در خیلی از كشورهایی كه ادعای آزادی دارند زنان حتی اجازه رانندگی ندارند اما در كشور ما بسیاری از مدیران بالادستی از بانوان متخصص و محترم كشورمان میباشد. ما باید این شرایط را فراهم كنیم كه بانوان بتوانند ظرفیتهای بالای خود را در امر ورزش و رسانه شكوفا كنند.

معاون رسانه ملی افزود . امیدوارم این شبكه در فازهای بعدی نیز بتواند برای هر رشته یك كانال تخصصی ورزشی داشته باشد. امتیاز این كانال این است كه هیچ محدودیتی در انعكاس مطالب حوزه بانوان در ورزش ندارد و مدیران محترم صدا نیز ظرفیتهای خود را برای تعالی این شبكه و حوزه بانوان در امر ورزش بكار خواهند بست تا آینده روشنی را ببینیم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار