کد خبر: 1091026
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
کوروش رجلی، ملی‌پوش سابق تکواندو و تولیدکننده امروز تجهیزات ورزشی:
استفاده از تجهیزات و البسه مرغوب جز لاینفک ورزش قهرمانی است. تهیه این لوازم برای فدراسیو‌ن‌ها و تیم‌های ورزشی هزینه زیادی را به همراه دارد به ویژه با افزایش نرخ ارز و تحریم‌های ظالمانه.
شیوا نوروزی
به گزارش جوان، این مساله شرایط را برای همه سخت کرده، اما در همین اوضاع دشوار اقتصادی هستند تولیدکننندگان دلسسوزی که با تمام قوا و با حداقل حمایت‌ها پا در مسیری دشوارتر گذاشته‌اند؛ تولید محصولات با کیفیت ایرانی که هم قابلیت رقابت با محصولات مشابه را دارند و هم گره از مشکلات ورزش کشور باز می‌کنند.

اخیرا کمیته ملی‌پارالمپیک اقدام به برگزاری مراسم رونمایی از تجهیزات ورزشی تولید ملی در این حوزه کرده و بسیاری از محصولات تولید شده در ایران در معرض دید عموم قرار گرفتند. البسه و تحهیزات الکترونیکی رشته تکواندو یکی از این محصولات بود که توجهمان را به خود جلب کرد. از آن مهم‌تر اینکه این شرکت وطنی را یکی از قهرمانان سابق تکواندو ایران تاسیس کرده است. کوروش رجلی قهرمان تکواندو آسیا و جهان چند سالی است که علاوه‌بر بحث مربیگری، سرمایه‌اش را خرج راه‌اندازی خط تولید تجهیزات این رشته کرده تا بار بزرگی از روی دوش ورزش المپیکی و پارالمپیکی ایران بردارد.

سرمربی تیم‌ملی تکواندو نونهالان ایران که شاگردانش مردادماه باید در قهرمانی آسیا به روی شیاپ‌چانگ بروند در گفتگو با جوان از دغدغه‌هایش برای تولید تجهیزات تکواندو گفت: «شرایطم با بقیه تولیدکنندگان متفاوت است. از زمانی که عضو تیم‌ملی بودم و به مسابقات و تورنمنت‌های مختلف می‌رفتیم، دغدغه تولید محصول باکیفیت و با قیمت مناسب ایرانی را داشتم تا به راحتی در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد. برند‌هایی که در رشته تکواندو تاییدیه فدراسیون جهانی را دارند بسیار گران هستند به ویژه که با قیمت‌های جدید اصلا نمی‌توان خرید. با تلاش و کوششی که به خرج دادیم کیفیت برخی از محصولات‌مان در حد مشابه خارجی است تا جایی که تیم‌های ملی‌مان از آن استفاده می‌کنند. کیفیت بالا و قیمت مناسب مشخص اصلی تولیدات ما محسوب می‌شود. شرکت ما ۳۸ محصول در دو بخش نیمه‌حرفه‌ایی و حرفه‌ایی را تولید می‌کنیم.»

رجلی در ادامه با تاکیدبر نقش فدراسیون اظهار داشت: «به لطف خدا، با کمک فدراسیون و حمایت‌های صورت گرفته در کارمان موفق بودیم و حتی از برخی محصولات‌مان را به خارج از کشور صادر می‌کنیم. روپایی ۱۱ سنسوره الکترونیکی را تولید کردیم که قیمت مشابه خارجی‌اش بسیار بالاست. خوشبختانه تاییدیه فدراسیون را برای این محصول گرفته‌ایم و کیفیت آن با محصولات خارجی برابری می‌کند. این محصول در مسابقات لیگ و همه مسابقاتی که با هوگو‌های الکترونیکی برگزار می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصولات تمرینی‌ما نیز از جمله میت و کیسه، به صورت حرفه‌ایی در تیم‌های باشگاهی استفاده می‌شود. این لطف خدا بوده و از آنجا که خودم تکواندوکار بودم می‌دانستم تولیدات داخلی ورزشی چه مشکلاتی دارند و در جهت رفع آن تلاش کردیم. به این خاطر توانستیم محصولات باکیفیتی تولید کنیم.»

شرایط سخت و پیچیده گرفتن وام‌های حمایتی و همچنین تاثیرمشکلات اقتصادی بر تولیدات ملی از جمله نکات مهمی بود که کوروش رجلی به آن اشاره کرد: «این کار را با بودجه خود و به صورت خصوصی آغاز کردم. البته باید به بحث حمایت معنوی فدراسیون اشاره کنم به ویژه در سال "حمایت از تولید ملی"، فدراسیون حمایت بسیار خوبی از ما داشت. این حمایت‌ها در بحث گرفتن تاییدیه‌ها و قرار دادن غرفه در نمایشگاه‌ها و سالن‌های مختلف انجام شده، ولی حمایت مالی نبوده. کار خیلی سختی در بعد اقتصادی داریم به خصوص در دوران کرونا که بسیاری از برنامه‌هایمان را به تعویق انداخت. در حال حاضر هم در بحث حقوق و مزایا کارگران و بیمه آنها، فشار زیادی را تحمل می‌کنیم. خب برندمان شناخته شده و قاعدتا نمی‌توانیم روبه عقب حرکت کنیم. در حال حاضر بیش از ۱۵ نفر در شرکت‌مان فعال هستند و به صورت غیرمستقیم نیز با بیش از ۷۰۰ نفر و اصناف مختلف همکاری داریم. به هیچ عنوان دنبال گرفتن حمایت‌های مالی از سازمان‌ها و بانک‌ها نیستیم. چراکه یک بار تلاش کردیم، اما واقعا پشیمان شدیم. حرف از حمایت از تولید ملی زده می‌شود، ولی در عمل خبری از حمایت نیست. آنقدر شرایط تعیین شده برای گرفتن حمایت مالی پیچیده و سخت است ترجیح می‌دهیم به صورت خصوصی به کارمان ادامه دهیم. برای گرفتن یک وام آنقدر شرایط سخت است، بااینکه شاید با گرفتن آن وام حمایتی سکوی پرتابی برایم فراهم شود، ولی بازهم ترجیح می‌دهم دنبالش نروم و لاک‌پشتی به مسیر ادامه دهم. درحال حاضر هم فقط به خاطر دغدغه شخصی خودم این کار را ادامه می‌دهم چراکه کمک به ورزش پارالمپیکی را وظیفه خود می‌دانم. جانبازان به گردن مردم ایران حق دارند. به مسولان کمیته ملی‌پارالمپیک هم اعلام کرد مجموعه ما تا جایی که بتواند تمام قد به ورزش پارالمپیک کمک می‌کنیم و به قول آقای خسروی‌وفا کارگر ورزش جانبازان و معلولین هستیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار