کد خبر: 1090631
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
ستاد برگزاری جشن ها و پویش های مردمی دهه کرامت متشکل از دبیرخانه کانونهای خدمت رضوی البرز(خادمیاران رضوی) با حضور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ، رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات البرز، رئیس هیأت رزمندگان انصارالامام و رئیس بسیج مداحان استان البرز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرزتشکیل جلسه داد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در این جلسه اظهار داشت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ فاطمی و رضوی است.
در این نشست مقرر شد به منظور تکریم دهه مبارک کرامت یکسری پویش های مردمی، از جمله آذین بندی محله ها، برگزاری شب شعر، خوشنویسی، نقاشی کودک، طرح گرافیکی، موشن گرافیک و...در استان البرز برگزار شود.

ستاد هماهنگی برنامه های ارتحال حضرت امام (ره) و همچنین 15 خرداد نیز در این جلسه برنامه های پیش رو را در خصوص این مناسبت ها تبیین نمود.

سعید جابری انصاری، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در این جلسه اظهار داشت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ فاطمی و رضوی است.

وی گفت: از میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و ولادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

جابری انصاری ادامه داد: امید می رود تا با بهره مندی از دریای خروشان آموزه های قرآنی، زمینه آشنائی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ اهل بیت به ویژه امام هشتم شیعیان، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و بانوی دو عالم حضرت فاطمه معصومه (س) فراهم گردد.
وی خاطرنشان کرد: دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است، مهر و وفایی که خواهر مهـربان و دلداده را به هجــرت وادار نمـوده و غربت و بیـماری و مرگ را در فصـل جوانی برای او آسـان کرده است.

این دهه یادآور عشق حسین و زینب و کربلای آنهاست

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، با اشاره به اینکه مناسبت‌های مذهبی از جمله دهه کرامت در حقیقت زمینه‌ساز بیان و انتقال معارف اهل بیت است و دهه کرامت فرصت و بهانه ای برای شناخت و ترویج معارف اهل بیت (ع) بالاخص ویژگی های کریمانه آن بزرگواران است، افزود: باید در این ایام مبارک به تبعیت از سیره کریمانه این اولیای بزرگوار الهی همگی با الگو قرار دادن ارجمندانی نظیر حضرت معصومه(س) و امام رئوف(ع)، این مشی الهی را سرلوحه زندگی خود در یکایک لحظات آن، قرار دهیم.

جابری انصاری در ادامه از این دهه بر اساس آنچه که در روایات آمده است به عنوان دهه شادی شیعیان نیز می توان یاد کرد و بزنگاه مهمی برای ترویج شادی مومنانه در روزمرگی شهروندان و تعمیق بخشیدن به معنویت و معارف الهی در زندگی همه ما می تواند باشد.

وی با یادآوری اینکه در مناسبت های شهادت امامان و ائمه اطهار(ع) مانند دهه‌های محرم، صفر، فاطمیه تا حدودی در جهت ترویج فرهنگ شیعی بهره‌های گرفته شده است، گفت: لذا توجه به زمان‌های سرور نیز مانند زمان‌های سوگ ضروری است و باید بتوان از دهه‌های سرور نیز مانند دهه کرامت و ولایت بهره‌های کافی برده و از ظرفیت‌های آن نیز به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در پایان ضمن اشاره به رویداد 15 خرداد و همچنین سالروز رحلت امام خمینی(ره) در خصوص همکاری و تعامل فی ما بین مجموعه های حاضر در این جلسه گفت: امید است در طول سال و در برنامه های مختلف فرهنگی و هنری بتوانیم با اعضای حاضر در این جلسه تعاملاتی جهت برگزاری برنامه هایی فاخر ایجاد کنیم، ضمنا با آقای سعیدی، شهردار محترم کرج نیز تماس تلفنی حاصل شد و ایشان هم قول مساعد دادند در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار