کد خبر: 1089958
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی بسکتبال:
سعید ارمغانی اتحاد و همدلی را رمز بازگشت بسکتبال ایران به روز‌های اوج عنوان کرد
شیوا نوروزی
اولین نشست خبری سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال برگزار شد و ارمغانی برنامه‌های آتی تیم کشورمان را در مسیر موفقیت در رقابت‌های انتخابی جام جهانی و کاپ آسیا را تشریح کرد.

به گزارش جوان، سرمربی تیم ملی صحبت هایش را با حمایت از رییس جوان فدراسبون بسکتبال آغاز کرد: "انتخاب جواد داوری اقدامی شایسته بود. او یاد گرفته یک تیم را چطور رهبری کند. بار‌ها دیدم به عنوان بازیکن چقدر درایت به خرج داده و معتقدم کسی که در زمین بسکتبال با این تفکر رفتار می‌کرده قطعا در سطح مدیریتی هم این توانایی را دارد. برای بسکتبال آرزوی موفقیت دارم. باید با همه توان برای ارتقا این رشته تلاش کنیم. سال‌ها از ایران دور بودم، ولی همیشه با کشورم ارتباط داشتم. تا جایی که بتوانم به بسکتبال ایران کمک می‌کنم. به عنوان سرمربی تمام مسولیت کادر و تیم را می‌پذیرم. در خانواده بزرگ بسکتبال ما یک خانواده کوچک هستیم و در زمین جان می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. "

نیاز بسکتبال به اتحاد

سعید ارمغانی با تاکید بر نیاز مبرم بسکتبال به اتحاد گفت: "مهم نیست سرمربی اسمش چیست. مهم این است که سرمربی لیاقت این سمت را داشته باشد و برای ارتقا بسکتبال تلاش کند. به وحدت ملی نیاز داریم. با وحدت ملی مطمئنا نتایج خوبی خواهیم گرفت. از همه می‌خواهم دست به دست هم دهیم تا سطح بسکتبال ایران را ارتقا دهیم. "

برنامه‌های تیم ملی

سرمربی در ادامه به تشریح برنامه‌های تیم ملی بزرگسالان پرداخت: " برنامه‌های تیم ملی به سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود. در برنامه کوتاه مدت تیرماه پنجره سوم انتخابی جام جهانی را در پیش داریم و باید به مصاف قزاقستان و سوریه برویم. متاسفانه یک باخت به قزاق‌ها دادیم و این نتیجه را همچنان با خود یدک می‌کشیم. پس از آن کاپ آسیا را داریم. در برنامه میان مدت تا پایان پنجره‌های انتخابی جام جهانی به تلاشمان ادامه می‌دهیم و امیدواریم برای مسابقات سال آینده انتخاب شویم. در آنجا نیز از پتانسیل همه استفاده خواهیم کرد. در برنامه بلند مدت تلاش می‌کنیم که جایگزین‌های نسل طلایی را پیدا کنیم. "

کاراکتر‌های مختلف

وی در خصوص ملاک هایش برای انتخاب ۲۱ ملی پوش دعوت شده به اردو اطهار داشت: "انتخاب بازیکنان براساس دلایل فنی بوده و می‌خواستیم کاراکتر‌های مختلف را در تیم داشته باشیم. در بسکتبال مدرن افرادی را انتخاب می‌کنند که در شرابط مختلف به تیم ملی کمک کنند. معتقدم شاید نفرات دیگر هم میتوانستند جز لیست باشند. هیچ چیز مطلق نیست بسکتبال بازی اشتباهات است. به بازیکنانم می‌گویم اشتباه جزیی از بازی است پس در بیرون از زمین نیز مربیان شاید تصمیم درستی نداشته باشد. ۲۱ نفر را با دید فنی انتخاب کردیم و در آینده تعییرات لازم انجام خواهد شد. "

تشکیل تیم ایران نوین

به گفته ارمغانی تیم ب از این پس با نام ایران نوین به کارش ادامه می‌دهد: "در دراز مدت باید جوانتر‌ها را به تیم ملی دعوت کنیم. برنامه بعدی تشکیل تیم ایران نوین است. دعوت از بازیکنان جوان را با همان تفکر تیم بزرگسالان پیش می‌بریم. اهمیتش به این خاطر است که هر لحظه یک بازیکن در تیم اول مصدوم شده یا از نظر فنی انتطارات را برآورده نکرد فورا آن را با یک بازیکن جوان جایگزین کنیم. محمدرضا اسلامی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده و می‌کوشیم تا تیم نوین را نیز پرورش دهیم. "

بازی‌های دوستانه

بازیکنان مد نظر سعید ارمعانی از روز شنبه تمرینات خود را در تالار بسکتبال آزادی آغاز می‌کنند: "شنبه اردو شروع می‌شود دو هفته در آزادی هستیم. از لحاظ تاکتیکی کار تیمی را انجام می‌رهیم. قصد داریم هفته سوم به یکی از شهرستان‌ها برویم و از یک یا دو تیم خارجی برای بازی تدارکاتی دعوت کنیم تا تماشاگران بازی‌های تیم ملی را ببینند. از طرفی رفتن به کیش یا قشم را نیز مدنظر داریم تا با کشور‌های حوزه خلیج فارس بازی کنیم. با تیم‌های قطر کویت و بحرین مذاکره کردیم. البته با اردن و لبنان هم مکاتبه کردیم و آن‌ها اگر قبول کنند در تهران با ما بازی می‌کنند. ولی سعی مان بردن تیم و دیدار‌های تدارکاتی به گرگان است. پس از آن دوباره در تهران اردو می‌زنیم. بعد به ترکیه یا صربستان خواهیم رفت و چند بازی دوستانه برگزار خواهیم کرد. "

پیشرفت تیم‌های آسیایی

سرمربی تیم ملی با اشاره به پیشرفت حریفان آسیایی بر حمایت از تیم‌های پایه تاکید کرد: "به جوانان اعتقاد دارم. در سال ۲۰۰۰ که افتخار سرمربیگری تیم ملی را داشتم و چند بازیکن از جمله حامد حدادی و جواد داوری را به تیم دعوت کردم. تیم زیر ۱۶ و ۱۸ سال را زیر نظر دارم. باید در آینده جوری بسکتبال را پرورش دهیم تا تیم‌های پایه با هم ارتباط فنی داشته باشند. در این صورت بازیکن وقتی به تیم بزرگسالان می‌رسد کاملا آماده است. بسکتبال آسیا واقعا پیشرفت کرده و با آمدن استرالیا و نیوزلند سطح بازی‌ها دشوار شده. آسیا هم از نظر فیزیکی هم تکنیکی تغییرات زیادی داشته، ولی بسکتبال ما هم پیشرفت کرده است. "

استفاده از همه پتانسیل‌ها

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوال جوان در خصوص دعوت از آرون گرامی پور بازیکن دورگه به تیم ملی گفت: " نه به اسم بازین نه به محل تولد آن‌ها توجه می‌کنم. فقط بحث آمادگی فنی آن‌ها مهم است. در بسکتبال دنیا از بازیکنان خارجی و تابعیت گرفته استفاده می‌شود. البته ما این کار را نمی‌کنیم، ولی از بازیکنانی که در جای دیگر متولد شده استفاده خواهیم کرد. هر بازیکنی که ایرانی هست و مجموعه‌ای از فاکتور‌های تکنیکی و فنی و رفتاری مدتظر را داشته باشد در موردش تصمیم می‌گیریم به درد تیم ملی می‌خورد یا نه. اگر فاکتور‌های لازم را نداشته باشد دورگه یا یک رگه باشد خط خواهد خورد. "

مدیریت حواشی

ارمغانی در مورد اشرافش به شرایط تیم ملی و مدیریت حواشی احتمالی خاطر نشان کرد: "از من نخواهید در مورد گذشته صحبت کنم. برای من مهم این است که تشکیل خانواده دهیم و با اعتقد و قلب بزرگ مجموعه خوبی بسازیم. در یک خانواده معمولی هم مشکلاتی به وجود می‌آید این مساله در تیم هم طبیعی است. شاید یک روز در تیم سر حامد داد بزنم یا یک بازیکن را از تمرین بیرون کنم. ولی این به معنی نیست که دیگر جانم را برای ان بازیکن ندهم. باید یاد بگیریم که برای هم جان دهیم. شخص مهم نیست و همه بازیکنان باید این را درک کنند. با هم زندگی می‌کنیم. ۲۴ ساعته در اختیار تیم و بازیکنانم هستم. به عنوان پدر خانواده آماده هر کمکی هستم. "

قرارداد تا آخر سال

ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال به مدت قراردادش اشاره کرد: "قراردادم تا پایان انتخابی جام جهانی (اسفندماه) است. مطمئن باشید همیشه همینطور خواهم بود. مهم این است که خودم را ایرانی میدانم. حتی اگر قراردادم تمدید نشود هر کمکی در هر سطحی برای بسکتبال کشورم انجام خواهم داد. بسکتبال پایه ایران می‌تواند بهتر از این باشد. این بحث به برنامه، سرمایه گذاری و افراد توانا نیاز دارد. در این صورت در دهه آتی بسکتبالمان خیلی پیشرفت خواهد کرد. اگر در پایه‌ها خوب کنیم حداقل به سطح بسکتبال ترکیه می‌رسیم. دو هفته برای ساخت تیم ملی زمان داریم. از لحاظ تاکتیکی از دفاع تا حمله باید از بازیکنان بهترین استفاده را ببریم. "
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار