کد خبر: 1089781
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
اخبار لحظه به لحظه
ریزش ۴۰ درصد یک ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان فاجعه به بار آورد و کار آواربرداری همچنان در حال انجام است. تاکنون ۳۰ مفقودی در ساختمان متروپل آبادان نجات یافته‌اند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ظهر روز دوشنبه در جریان ریزش یک ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان تعدادی از مردم کشته و زخمی شدند که با توجه به در جریان بودن کار آواربرداری همچنان تعداد دقیقی از محبوسان این حادثه در دست نیست.

به دنبال ریزش بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان به تعدادی خودرو و سرنشینان آن‌ها هم آسیب وارد شده است. طبق گفته حاضران در محل، شدت این حادثه به قدری بود که ساختمان‌های اطراف هم به شدت لرزیدند.

تعدادی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس بعد از گذشت یک روز از حادثه همچنان درحال امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند، آتش نشانان در محل حضور دارند و هنوز علت این حادثه از سوی مسئولان به طور رسمی اعلام نشده؛ هرچند که قصور سازنده و مالک پروژه مشخص است.

برج تجاری، پزشکی، اداری متروپل در فضایی با بیش از ۶ هزار مترمربع در ۹ طبقه توسط هلدینگ عبدالباقی در سال در سال ۱۳۹۸ ساخته و توسط استاندار وقت خوزستان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده بود. گفته می‌شود علاوه بر عدم رعایت استاندارد‌های ساخت و ساز این برج دارای چند طبقه اضافه ساخت بوده است.

آخرین اخبار از این حادثه را در ادامه به صورت لحظه به لحظه می‌خوانید:
 
اتمام عملیات آواربرداری در ۱۰ طبقه فوقانی متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۶:۰۵

استمرار آواربرداری ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان/ تعداد جان‌باختگان افزایش یافت +عکس و فیلم

رئیس جمعیت هلال احمر در برنامه «پارک شهر» رادیو تهران گفت: عملیات آواربرداری در ۱۰ طبقه فوقانی به اتمام رسیده، اما دسترسی به زیرزمین مهیا نشده است و از آمار دقیق محبوس شدگان اطلاعی نداریم.

تخلف در احداث بنای متروپل محرز شد
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۵:۳۸

صادق خلیلیان در محل ریزش ساختمان متروپل آبادان با بیان اینکه مجوز احداث این ساختمان قبل از سال 98 برای 6 طبقه صادر شده که بعداً سه و 2 طبقه به آن اضافه شده است، اظهار داشت: قطعا با کسانی که در صدور مجوز و ساخت این ساختمان دست داشتند برخورد خواهد شد.

وی درباره وضعیت آو‌اربرداری نیز افزود: امکانات و تجهیزات امدادی به اندازه کافی از استان خوزستان و استان تهران به آبادان ارسال شده و کمبود تجهیزاتی و امدادی در این رابطه وجود ندارد.

استاندار خوزستان گفت: نیمی از ساختمان متروپل تخریب شده و در طبقات باقی مانده آسیب جدی مشاهده نشده و کار آوار برداری در حال انجام است.

انجام آواربرداری ساختمان «متروپل» با همکاری سپاه
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۴:۱۰

سرهنگ شاپور احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در خصوص اقدامات سپاه برای امداد به حادثه‌دیدگان ریزش ساختمان متروپل اظهار کرد: به محض وقوع حادثه بلافاصله نیروهای بسیج و کارکنان سپاه گردان‌های بیت‌المقدس به محل اعزام شدند.

وی افزود: هم‌اکنون بسیج و سپاه در کنار نیروی انتظامی مشغول انجام وظیفه برای تامین امنیت محل وقوع حادثه هستند.

احمدی بیان کرد: ان‌شالله با تلاشی مضاعف تا آخرین مرحله آوار برداری در کنار نیروهای امدادرسانی و خدمات رسان خواهیم بود.

اعلام عزای عمومی در آبادان و خرمشهر
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۳:۴۰

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان طی پیامی ضمن تسلیت درگذشت جان باختگان حادثه به مردم شهرستان های آبادان و خرمشهر اعلام کرد: فردا، چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ در آبادان و خرمشهر عزای عمومی خواهد بود.

هویت جسد مالک ساختمان متروپل تایید شد
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۳:۱۱

استمرار آواربرداری ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان/ تعداد جان‌باختگان افزایش یافت +عکس و فیلم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از تایید هویت جسد حسین عبدالباقی متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان خبر داد. صادق جعفری چگنی گفت: «باتوجه به‌ کشف اسناد هویتی حسین عبدالباقی، مالک برج مترو پل و یکی از متهمین اصلی پرونده در البسه‌ی یکی از قربانیان حادثه که غیر قابل تشخیص بوده، دستورات مقتضی جهت تشخیص هویت متوفی از طریق واحد تشخیص هویت فراجا و پزشکی قانونی صادر شد که در نهایت هویت وی مورد تایید قرار گرفت.»

تمام امکانات برای حادثه ریزش متروپل بسیج شده است
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۲:۴۸

استمرار آواربرداری ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان/ تعداد جان‌باختگان افزایش یافت +عکس و فیلم

احمد وحیدی صبح امروز سه شنبه در ستاد بحران شهرستان آبادان با اشاره به ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان اظهار کرد: خوشبختانه تمام امکانات لازم برای امداد رسانی و آواربرداری بسیج شده و امداد رسانی به تمام قدرت در حال انجام است.

وی افزود: حجم آوار بسیار زیاد است ضمن اینکه خیابان‌های اطراف هم کم عرض هستند و رسیدن به محل حادثه بسیار دشوار است با وجود این کار امداد رسانی بدون وقفه از دیروز تاکنون در حال انجام است و در این مدت هم افراد زیادی از زیر آوار نجات یافته‌اند.

وزیر کشور گفت: درک می‌کنیم برخی خانواده‌ها داغدار عزیزان خود هستند یا نگران افراد باقی مانده در زیر آوار هستند ولی امداد گران با تمام قدرت در حال انجام کار خود هستند و این کار آنها را خانواده‌ها هم مشاهده می‌کنند.

۳۳ مصدوم و حبس تعدادی از افراد
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۲:۲۸

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس در گفت و گو با شبکه خبر با اشاره به جدیدترین آمار از وضعیت مصدومان حادثه در آبادان گفت: تا این لحظه ۳۳ نفر مصدوم شدند که به غیر از یک نفر حال بقیه آنها مساعد است.

وی افزود: شاهدان عینی می‌گویند که ۵۰ نفر زیر آوار محبوس شدند، با توجه به سابقه ما در حادثه پلاسکو، احتمال زنده ماندن برخی از این افراد وجود دارد و عملیات برای پیدا کردن افراد همچنان ادامه دارد.

خالدی اظهار داشت: متأسفانه تمامی آوار در یک طبقه فروریخته است و این موضوع کار آواربرداری و رسیدگی به مصدومان را سخت می‌کند.

تیم ویژه سازمان بازرسی درآبادان مستقر شد/ مابقی ساختمان پایدارنیست
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۲:۲۰

محمد آقاجری، بازرس کل ویژه استان خوزستان با اشاره به اینکه تیم‌های بازرسی به صورت میدانی بر فعالیت دستگاه‌های مختلف در امدادرسانی و آواربرداری نظارت می‌کنند، گفت: بخش دیگری از ساختمان که فرو نریخته نیز از پایداری لازم برخوردار نیست به همین دلیل آواربرداری از محل باید با ایمنی کامل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تیم ویژه بازرسی برای بررسی موضوع و مشخص کردن عاملان این حادثه در فرمانداری آبادان مستقر شده‌اند، ادامه داد: با توجه به وظیفه قانونی سازمان بازرسی و دستور ویژه ریاست سازمان، تیم ویژه‌ای نحوه ساخت و رعایت نظامات مهندسی و ضوابط شهرسازی را بررسی خواهد کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلفی موضوع به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام شود.

سخنگوی قوه قضائیه: با مقصران حادثه آبادان برخورد می‌شود
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۲:۱۵

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه، حادثه آبادان را اتفاق مغموم‌کننده دانست و گفت: تعدادی از عزیزان ما فوت کردند و تعدادی هم زخمی شدند که این حادثه را به بزرگوارم و شهروندان آبادانی و عزیزانی که در آن خطه حضور‌ دارند از طرف رئیس قوه قضاییه و کارکنان دستگاه قضا تسلیت می‌گویم و قول می‌دهیم هر کسی در این فرایند مرتکب جرم و تخلف شده با قاطعیت با او برخورد خواهد شد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

 

مالک و پیمانکار ساختمان متروپل جان خود را از دست داد
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۱:۵۹

صادق جعفری چگنی در مورد جزئیات ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری -تجاری متروپل آبادان اظهار کرد: بازداشت شدگان این حادثه ۱۰ نفر شامل شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق و نیز تعدادی از کارکنان شهرداری و ناظران این پروژه هستند و در جهت برخورد با سایر متخلفان، دستور بازداشت تعداد دیگری نیز صادر شده است.

وی افزود: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی نیز صادر شده بود، در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت و در این حادثه جان خود را از دست داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان بیان کرد: همه اجساد برای تعیین هویت، به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند.

۱۱ کشته و ۳۲ مصدوم / حدس می‌زنیم تعدادی در زیرزمین باشند
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۱:۰۸

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مطابق آخرین آمار ۱۱ نفر در جریان حادثه آبادان کشته شدند و هم‌اکنون ۳۲ مصدوم داریم.

وی با اشاره به اینکه به همراه وزیر کشور در محل حضور پیدا کردیم، گفت: از همان ساعات اول تلاش شد ساماندهی منظمی را برای اجرای عملیات برنامه‌ریزی کنیم.

نامی ادامه داد: با دستور رئیس‌جمهوری گروه‌های امداد و نجات شهرداری تهران، اصفهان، شیراز و ایلام علاوه بر گروه‌هایی که در منطقه خوزستان بود حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه تخلیه ساختمان‌های اطراف انجام‌شده است، افزود: تلاش می‌کنیم از طریق کوچه کناری به زیرزمین برویم.

نامی ادامه داد: کسی آماری ندارد در زمینه اینکه چه تعداد مفقود یا محبوس هستند ولی حدس می‌زنیم تعدادی در زیرزمین باشند.

۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۱:۰۲
تعداد بازدید : 8
افزایش تعداد مصدومان حادثه متروپل آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۰:۴۵

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در گفت ‎وگو با فارس گفت: تعداد مصدومان این حادثه به ۳۹ نفر افزایش یافته است.

۳۰ مفقودی در ساختمان متروپل آبادان نجات یافتند
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۰:۲۳

احسان عباسپور صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ساعت‌ها تلاش، امدادگران تعداد ۳۰ مفقودی را که در زیر آوار گرفتار شده بودند، زنده از زیر آوار خارج کردند.

عباسپور بیان کرد: این ۳۰ نفر که دچار آسیب دیدگی شده بودند برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

۱۰ نفر در حادثه ریزش ساختمان متروپل دستگیر شدند / دستگیری ۳ شهردار
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۰:۱۱

دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان گفت: تاکنون ۱۰ نفر از مقصران حادثه ساختمان ۱۰ طبقه متروپل دستگیر شدند که شهردار فعلی آبادان نیز در میان دستگیر شدگان هست.

صادق جعفری چگنی صبح امروز سه شنبه در گفتگویی رسانه‌ای اظهار کرد: حسین حمیدپور شهردار فعلی و دو شهردار قبلی در بین افراد دستگیر شده هستند.

جعفری چگنی افزود: شناسایی سایر عوامل مقصر در حادثه ریزش برج متروپل آبادان ادامه دارد.

هدف امدادگران هلال احمر رسیدن به زیر زمین متروپل است
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۰:۰۵

استمرار آواربرداری ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان/ تعداد جان‌باختگان افزایش یافت +عکس و فیلم

پیرحسین کولیوند با اشاره به حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبق متروپل در آبادان اظهار کرد: تقسیم کار مناسبی بین امدادگران صورت گرفته و هم اکنون تلاش برای یافتن افرادی که احتمالاً هنوز زیر آوار مانده‌اند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اکنون کار امداد رسانی با ساماندهی بهتری دنبال می‌شود و کار سرعتی خوبی به خود گرفته است.

کولیوند با اشاره به اینکه تعداد نیروهای هلال احمر موجود در محل به اندازه کافی هستند، بیان کرد: هدف ما رسیدن به زیر زمین ساختمان است تا اگر افرادی را که در این منطقه گیر کرده‌اند بتوانیم آنها را نجات دهیم ولی در حال حاضر برداشت آوار ساختمان اولویت دارد.

وی همچنین گفت: تاکنون هفت نفر توسط سگ‌های زنده یاب از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

جان باختن ۱۰ نفر در حادثه متروپل / ۳۹ نفر از زیر آوار بیرون آمدند
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۰۹:۴۵
تعداد بازدید : 4

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص آخرین وضعیت حادثه مترو پل آبادان گفت: تدابیر مناسبی برای با نظر و دستور وزیر کشور کشور انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: ۳۹ نفر از زیر آوار بیرون آمدند اما متأسفانه این حادثه تاکنون ۱۰ نفر جان باخته داشته است؛ همچنان در حال تلاش هستیم تا بتوانیم به زیرزمین متروپل هم دسترسی داشته باشیم که اگر کسی هم آن جا مانده باشد بتوانیم او را نجات دهیم؛ عملیات جستجو و نجات را انجام دهیم و اگر فردی اگر در آنجا باشد نجات دهیم.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۰۹:۳۱

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، خواستار آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های خوزستان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان شد.

وی تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان در بیمارستان‌های این شهرستان و در صورت نیاز در مراکز درمانی اهواز انجام گیرد.

نخستین گروه از آتش‌نشانان تهرانی به آبادان رسیدند
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۰۸:۲۷

نخستین گروه از آتش‌نشانان تهرانی که شب گذشته راهی محل حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان شده بودند، به محل حادثه رسیدند و در وهله نخست بازدید و بررسی از محل حادثه را انجام خواهند داد.

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران که در محل حادثه حضور دارد، گفت که تا یک یا دو ساعت آینده سایر نیروها و تجهیزات نیز به محل حادثه خواهند رسید و در صورت نیاز اعزام نیروها ادامه خواهد داشت.

وزیر کشور به محل ریزش ساختمان متروپل آبادان رفت
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۰۸:۲۰

احمد وحیدی نیمه شب در راستای بررسی آخرین وضعیت حادثه ساختمان متروپل آبادان به این شهر سفر کرد.

در این بازدید «محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس جمهور، صادق خلیلیان استاندار خوزستان و «وحیدی نژاد» مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری کشور نیز حضور داشتند.

وزیر کشور بلافاصله در محل ریزش ساختمان متروپل آبادان حضور یافت و شرایط حادثه را بررسی کرد.

برخورد قاطع با متخلفان حادثه متروپل آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۰۸:۱۶

استمرار آواربرداری ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان/ تعداد جان‌باختگان افزایش یافت +عکس و فیلم

محسن رضایی با حضور در آبادان حادثه تاسف بار و غم انگیز ریزش ساختمان متروپل را باعث تاثر و ناراحتی همه دانست و گفت: تمام افرادی که در این حادثه دخالت داشتند و متخلفان باید به نوعی مجازات شوند که عبرت سایرین باشد.

او افزود: با پیمانکار، شهرداری و مالک این ساختمان و تمامی ناظرانی که بر این ساختمان نظارت نکردند باید به شدت برخورد شود تا درس عبرتی برای افرادی باشد که دست به چنین تخلفاتی می‌زنند.

رضایی بر ارسال امکانات و تجهیزات بیشتر امدادی به منطقه برای تقسیم کار و سرعت بیشتر عملیات آواربرداری تاکید کرد.

جلسه اضطراری بامدادی مدیریت بحران با حضور وحیدی و محسن رضایی در آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۰۸:۱۴

استمرار آواربرداری ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان/ تعداد جان‌باختگان افزایش یافت +عکس و فیلم

تعداد فوتی‌ها به ۱۰ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۰۳:۱۹

با پیدا شدن اجساد سه تن دیگر توسط تیم‌های جستجوی هلال احمر تعداد فوتی‌ها به ۱۰ نفر رسید.

عیادت بازرس کل استان خوزستان از مصدومان حادثه متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۰۱:۱۷

استمرار آواربرداری ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان/ تعداد جان‌باختگان افزایش یافت +عکس و فیلم

بازرس کل استان خوزستان با حضور در مرکز درمانی شهید بهشتی آبادان از مصدومین حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان عیادت کرد.محمد آقاجری ضمن عیادت و گفت‌وگو با مصدومین و همراهان، از نزدیک در جریان روند درمان مصدومین این حادثه در بیمارستان شهید بهشتی آبادان قرار گرفت.

 

دستور دادستان کل کشور درباره حادثه ریزش ساختمانی در آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۰۰:۱۹

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور با صدور پیامی ضمن عرض تسلیت به جانباختگان حادثه ریزش ساختمانی در آبادان، بر نظارت ویژه بر پرونده و برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرد.

بازداشتی‌های حادثه ریزش ساختمان آبادان ۸ نفر شدند
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۳:۴۰

رئیس دادگستری خوزستان گفت: تعداد بازداشت شدگان حادثه فرو ریختن ساختمان ۱۰ طبقه متروپل آبادان به هشت نفر رسید.‌

علی دهقانی افزود: تعداد بازداشت شدگان حادثه متروپل آبادان به هشت نفر رسید که به غیر از مالک و پیمانکار این طرح، ۶ نفر دیگر از نیروهای شهرداری آبادان و ناظران این طرح در بین احضار شدگان حضور دارند.

رئیس دادگستری خوزستان گفت: دادستان استان و شهرستان پیگیر چگونگی این موضوع هستند و با تمامی عواملی که ترک فعل یا نظارت ناقص داشته باشند برخورد خواهند کرد و پس از بررسی دقیق نتایج به آن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در پی حادثه مترو پل
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۳:۲۶

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در پیامی رخداد غم‌بار ریزش ساختمان متروپل آبادان که منجر به فوت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان شد را به خانواده های مصیبت دیده تسلیت گفت و برای مصدومان حادثه آرزوی شفای عاجل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در این پیام،پی‌گیری سریع و بدون ملاحظه عوامل و موجبان حادثه را از سوی مسئولان ذی ربط ضروری خواند و تاکید کرد: شناسایی موارد مشابه چه در استان و چه در سایر نقاط کشور برای پیشگیری از تکرار این حوادث تلخ مطالبه عمومی است که امید است به تسویف و فراموشی سپرده نشود.

دستور قالیباف برای رسیدگی به حادثه فروریختن ساختمان در آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۲:۲۹

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی طی پیامی ضمن تسلیت وقوع حادثه غمبار فرو ریختن ساختمان متروپل در شهر آبادان و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان، از کمیسیون عمران خواست هر چه سریعتر ابعاد حادثه را پیگیری و به مجلس ارائه کند. (اینجا بخوانید.)

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار